Trataţi insomnia cu produse naturale

publicat în Femeia pe 16 Mai 2021, 06:13

Somniferele distrug, în loc să vindece, dau dependenţă şi au reacţii adverse

De câte ori vi s-a întâmplat să aveţi probleme cu somnul şi să nu găsiţi cea mai rapidă cale spre un somn odihnitor? Primul lucru care ar trebui făcut în acest caz este mersul la medic.

Dacă eventual se depistează o boală organică, tratarea acesteia duce automat la vindecarea insomniei. Mai trebuie luată în considerare şi oboseala psihică, o altă cauza a insomniei, care apare de regulă după activităţi intelectuale prelungite, emoţii puternice pe durată lungă de timp, stres permanent. Un om obosit adoarme greu, se trezeşte des peste noapte şi dimineaţa se scoală mai obosit decât s-a culcat seara. Nici în aceste condiţii nu ar trebui luate somnifere, pentru că acestea distrug, în loc să vindece, dau dependenţă şi au reacţii adverse.

Cel mai eficient mod de a scăpa de insomnie ar fi să vă îndreptaţi atenţia către tratamentele naturiste. Un strugure roşu, un pahar de must sau de vin roşu ar putea ajuta la reglarea somnului, dar nu-i suficient. Contează foarte mult psihicul fiecăruia, felul de a gândi, puterea pe care o are fiecare ca, la ora culcării, să se concentreze pe somn, şi nu pe ceea ce a făcut ori urmează să facă.

O cameră bine aerisită, temperatura nu mai mare de 20-21 de grade, un duş sau o baie înainte de a vă aşeza în pat, o pijama comodă şi un aşternut care să nu deranjeze ar fi ideale pentru un somn normal.

Oricât de frig ar fi afară, dacă ştiţi că aveţi probleme cu somnul, ieşiţi la o mică plimbare ori, dacă nu se poate, urcaţi şi coborâţi scările de mai multe ori. Contează foarte mult şi efortul fizic, dacă lucraţi numai la birou. La masa de seară mâncaţi ceapă crudă sau în mâncare. Este un calmant excelent.

Beţi un ceai cald de sunătoare, îndulcit cu un vârf de linguriţă de zahăr şi miere de albine, în care puneţi şi câteva picături de lămâie. Faceţi-vă un program strict şi culcaţi-vă, în fiecare seară, la aceeaşi oră. Cu timpul, deprinderea se va forma şi veţi adormi mult mai uşor.

Stingeţi lumina şi televizorul şi nu vă mai gândiţi nici la ce aţi lăsat în urmă şi nici la ce aveţi înainte. Urmează o nouă zi pentru acţiune şi gânduri.

Mira Tănase

Sursa: Timpul Suplimentul Femeia