Bietul Oleg arunca milioane pentru Bulgari si Vouitton
Dupa publicarea, vineri, a investigatiei „Oleg Voronin, un („biet”) copil de milioane (de dolari)” – in care aratam ca fiului comunistului nr. 1 al R. Moldova toaca, lunar, sute de mii de lei – mai multi cititori ne-au telefonat cu rugamintea de a publica integral descifrarea platilor de pe cardurile bancare ale acestuia. Insiruite cu scris marunt pe 19 pagini A4, descifrarile cu pricina acopera o perioada de 16 luni (22 ianuarie 2008 – 29 mai 2009) si fac dovada unor cheltuieli de peste opt milioane de dolari, efectuate de catre fiul presedintelui celei mai sarace tari din Europa. Haideti sa vedem pe ce anume a cheltuit banii „bietul copil”.
Asadar, precum mentionam anterior, geografia calatoriilor „bietului Oleg” cuprinde o buna parte a globului pamantesc: Baden-Baden, Cipru, Viena, Frankfurt, Hamburg, Munchen, Paris, Austria, Londra, Moscova, Geneva, Oslo, Odesa, Gaggen Bad, Roma, Dubai… La fel de diversa e si „geografia” produselor pentru care s-a platit – cam 1140 in 16 luni, conform descifrarilor – acestea facand parte din cele mai celebre si scumpe branduri ale lumii.
Alaturi de retele hoteliere ca „Ritz”, „Plaza” sau „Kempinski”, in lista apar nume de creatori de moda si bijuterii pe care nici multi occidentali, nici in perioada reducerilor, nu si le pot permite… Intr-o singura zi de 9 ianuarie 2008, bunaoara, Oleg Voronin a lasat 1.040.764 de lei la „Oro Vitcenza” – unul dintre cele mai importante magazine de bijuterii din Cipru, cunoscut inclusiv pentru replicile la celebrele creatii ale lui Faberge -, si, de doua ori cate 104.366 lei, la „Michalis Diamond Galles” de pe aceeasi insula – o galerie unde se gasesc cele mai fine bijuterii si ceasuri, din aur si diamante.
Magazinele de bijuterii apar cu regularitate pe „harta cheltuielilor” lui Oleg, la fel precum apar aici parfumerii (cu cate 25-35 de mii de lei per vizita), diverse clinici europene si cabinete dentare din Baden-Baden (cu 336.781 lei platiti la 22 ianuarie 2008 sau 264.219 lei – la 9 aprilie 2008), celebrele Galerii Lafayette din Paris si zeci de buticuri ale unor faimosi creatori de moda: Versace, Brioni, Prada, Roberto Cavalli, Escada, Gucci, Blumarine, Dolce & Gabanna, Hermes, Louis Vouitton, Chopard, Mandarin, Dior…
E adevarat ca, navigand pe cele 19 pagini A4, unele sume – pe care sute de mii de moldoveni nu le-au vazut nici macar in vis – nu mai par atat de naucitoare. Caci, cum poate sa-ti mai para naucitoare cele 8000-9000 lasate de regula la Lafayet (pentru accesorii chinezesti, probabil) in comparatie cu cei 1.578.976 lei platiti la 6 mai 2008 pentru marfuri procurate la Bulgari din Austria sau cu cei 1.015.547 lei achitati, la 19 mai 2008, in magazinul aceleiasi firme din Paris. Pentru cei care nu stiu, Bulgari este una dintre cele mai vechi case de moda europene, creata in 1884 si fiind cunoscuta pentru creatiile-unicat si accesoriile de lux pe care le produce pentru bogatii lumii.
Creatorii luxului pentru un consumator de lux dintr-o tara saracita… E adevarat, cel putin o patrime din oamenii condusi de „tata-Voronin” traiesc sub limita saraciei, dar Louis Vuitton (care, apropo, face cele mai scumpe genti din lume) este atat de tentant… Si costa doar 105.329 lei – in tot cazul, atat s-a platit, la 13 ianuarie 2009, intr-un butic Louis Vuitton la Frankfurt.
Atat. Restul studiati si… calculati.