Internațional

(Accident feroviar în Germania) Analiza primei ‘cutii negre’ nu indică o eroare tehnică

Oficialul german a adăugat că pentru stabilirea exactă a tuturor circumstanțelor accidentului vor trebui să fie analizate și celelalte două ‘cutii negre’.

Accidentul s-a produs marți în jurul orei locale 06:50 (05:50 GMT), aproximativ la jumătatea drumului de șase kilometri între stațiunea Bad Aibling și orașul Kolbermoor din Bavaria, în apropiere de granița cu Austria. Trenurile transportau în total circa 150 de pasageri, în principal navetiști.

Anchetatorii încearcă să determine de ce nu a funcționat sistemul automat de frânare PZB, introdus în Germania după ce 10 persoane au murit în 2011 în apropiere de Magdeburg, atunci când un conductor de tren nu a oprit la două semnale roșii. Sistemul PZB vizează tocmai evitarea ciocnirilor frontale a trenurilor.

Compania feroviară Deutsche Bahn a precizat că acest sistem a fost testat săptămâna trecută.

Procurorii au anunțat că investighează posiblitatea unei erori umane, a unei disfuncționalități tehnice sau a unei combinații a celor doi factori.

Purtătorul de cuvânt al poliției germane Andreas Guske a declarat miercuri că la locul accidentului au fost găsite zece cadavre, încheindu-se astfel căutările eventualilor supraviețuitori. El și-a exprimat optimismul în legătură cu evoluția stării de sănătate a celor 81 de răniți, dintre care 18 au suferit răni grave.

Un alt purtător de cuvânt al poliției, Juergen Thalmeier, a menționat că nouă dintre cele 10 victime au fost identificate. Este vorba despre bărbați cu vârste cuprinse între 24 și 60 de ani. Printre cei decedați se află mecanicii celor două locomotive și un supraveghetor de bord. 

sursa: agerpres.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *