Social

Aeroportul Internaţional Chişinău face încă 4 paşi importanţi pentru recunoaştere la nivel internaţional

Certificatele au fost înmânate în cadrul unei ceremonii oficiale de către reprezentanţii companiei internaţionale de certificare „MIŞCAREA ROMÂNĂ PENTRU CALITATE (MRC)”, din România, dna Magda Poienaru, Director proiecte MRC, precum şi dl Fănel Iacobescu, Director general al Biroului Român de Metrologie Legală, expert renumit în domeniul calităţii.

„ÎS „Aeroportul Internaţional Chişinău” a devenit unul dintre clienţii noştri, printre care se numără companii internaţionale mari. În procesul integrării europene, calitatea şi managementul calităţii reprezintă subiecte importante. Aeroportul Chişinău este prima companie pe piaţa aeronautică a Republicii Moldova, care a primit certificatele ISO ale sistemului de management integrat, şi sperăm că aceasta va servi drept un exemplu demn de urmat pentru alţi agenţi economici ai republicii. Certificatele în cauză constituie o dovadă sigură a unui management eficient, aplicat în cadrul întreprinderii”, a subliniat dl Iacobescu.

Care sunt avantajele Sistemului de Management Integrat?

Pentru pasagerii Aeroportului – „calitatea” se manifestă prin satisfacţia primită de către companie prin intermediul serviciilor prestate şi reacţionarea promptă la plângeri;
Pentru partenerii Aeroportului – „calitatea” reiese din respectarea strictă a condiţiilor contractuale;
Pentru Stat – Aeroportul devine 100% european, din punct de vedere al managementului şi atractiv pentru investitorul strategic;
Pentru angajaţi – Aeroportul este „de calitate” şi angajator responsabil, asigurând toate condiţiile de muncă necesare şi un venit stabil.

Aeroportul Internaţional Chişinău intenţionează sa-şi atingă scopul strategic, până la finele anului 2012, privind atragerea unui investitor strategic important, precum şi 1-2 companii europene low cost. Obiectivul nostru este de a fi alături de pasageri mereu.

În aceeaşi ordine de idei, fiecare proces este efectuat în cadrul întreprinderii noastre în conformitate cu Sistemul de Management al Calităţii, prevăzut de către standardul internaţional ISO 9001:2008:
• Menţinerea dialogului constant cu partenerii şi pasagerii noştri, ca să fim la curent cu necesităţile acestora, prin intermediul Call Center, Hot Line, www.airport.md, http://www.facebook.com/pages/Chisinau-International-Airport-Moldova;
• Identificarea soluţiilor optime pentru satisfacerea necesităţilor menţionate în mod operativ şi la un nivel înalt;
• Respectarea strictă a implementării calitative şi îmbunătăţirii continue a serviciilor noastre.

Noi susţinem şi suntem alături de societate în ceea ce priveşte protecţia mediului înconjurător

De aceea, ţinta noastră este un impact negativ minim asupra mediului şi micşorarea acestuia în măsura posibilităţilor. Politica noastră în acest domeniu este stabilită de prevederile standardului ISO14001:2004, fiind aplicată prin acţiuni concrete, printre care:
• identificarea aspectelor de mediu şi evaluarea impactului asupra acestuia;

• asigurarea condiţiilor de colectare selectivă a deşeurilor rezultate din activităţile şi procesele noastre, în vederea reciclării corespunzătoare;
• conformarea cu prevederile legislaţiei şi altor norme referitoare la aspectele de mediu ale activităţilor, produselor şi serviciilor noastre;
• reducerea consumului de resurse naturale.

De asemenea, dorim să menţionăm că, la 19 ianuarie 2011, Aeroportul Internaţional Chişinău a obţinut Certificatul de Acreditare privind emisiile reduse de CO2 din partea Consiliului Internaţional al Aeroporturilor din Europa. La momentul actual, doar 30 de aeroporturi din Europa, inclusiv Aeroportul Budapesta, Aeroportul Bruxelles, Aeroportul Zurich şi Aeroportul din Oslo, au obţinut o astfel de acreditare, Aeroportul Internaţional Chişinău fiind unicul de acest fel din Europa de Est şi spaţiul CSI.

Suntem perfect conştienţi de importanţa încrederii acordate de către clienţii noştri, de aceea depunem toate eforturile ca să asigurăm protecţia şi securitatea celor care sunt alături de noi.

În acest context, am ales şi implementat sistemul de asigurare complexă a securităţii informaţiei în conformitate cu cerinţele standardului internaţional ISO/IEC 27001: 2005, care prevede următoarele:
• asigurarea integrităţii informaţiilor în cadrul fiecărui proces;

• instruirea şi informarea tuturor angajaţilor vizavi de necesitatea respectării obligatorii a politicii de securitate;
• asigurarea supravegherii şi coordonării protecţiei informaţiei la nivelul fiecărui departament;

• datele despre clienţi sunt accesibile numai persoanelor autorizate din cadrul companiei, accesul la acestea fiind monitorizat cu stricteţe;
• evaluarea şi ajustarea continuă a politicii de securitate a informaţiei pentru a asigura conformitatea acesteia.
Pasagerii fericiţi sunt munca noastră de bază. Din acest motiv, ÎS „Aeroportul Internaţional Chişinău” asigură condiţii de muncă într-un mediu prietenos, dinamic şi sănătos pentru angajaţi, care, la rândul lor, oferă cele mai bune servicii pasagerilor, ghidându-se de cele mai riguroase criterii ale calităţii, certificate la un nivel internaţional.

Strategia noastră este implementată şi îmbunătăţită continuu în conformitate cu standardul internaţional OHSAS 18001:2007. Declaraţia despre politică este revizuită periodic pentru a asigura relevanţa şi caracterul adecvat pentru întreprinderea noastră, fiind disponibilă publicului.

Pe lângă posibilitatea de dezvoltare şi promovare în cadrul unei companii cu experienţă internaţională, angajaţilor le sunt oferite condiţii de muncă sigure.

Principiile conform cărora activăm în acest domeniu sunt:
• identificarea preventivă şi controlul pericolelor care pot afecta sănătatea şi securitatea ocupaţională;
• asigurarea continuă a accesului angajaţilor la instruire;
• asigurarea condiţiilor adecvate de muncă pentru toţi angajaţii;
• respectarea cerinţelor legale în domeniul sănătăţii şi securităţii ocupaţionale.

„Aeroportul este un loc al emoţiilor, întâlnirilor şi despărţirilor, vizitelor de afaceri şi călătoriilor de odihnă. De faptul cum întâmpină Aeroportul nostru pasagerii depinde dispoziţia cu care aceştia vor pleca mai departe. Implementarea Sistemului de Management Integrat, drept rezultat al muncii colective a angajaţilor Aeroportului va inspira încredere pasagerilor şi partenerilor privind „calitatea” Aeroportului, confirmată „zilnic” prin respectarea obligaţiunilor asumate. Noi ne asumăm responsabilitatea vizavi de continuarea activităţii noastre, orientate spre asigurarea deservirii calitative la cele mai înalte standarde internaţionale”, a menţionat dl Alexandru Ciutac, directorul Departamentului financiar-administrativ al Aeroportului Chişinău. 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *