CSI / Rusia

(ANALIZĂ WASHINGTON POST) Credeaţi că Uniunea Sovietică era antiamericană? Încercaţi Rusia de astăzi

Ziarul notează că valul de indignare la adresa SUA a crescut şi mai mult după asasinarea lui liderului de opoziţie Boris Nemţov, care, potrivit teoriilor conspiraţioniste, ar face parte dintr-un complot CIA pentru discreditarea Rusiei.

Publicaţia americană – citând un recent sondaj al centrului rus de cercetare Levada, potrivit căruia peste 80% dintre ruşi văd acum SUA într-o lumina negativă – arată că această tendinţa le pune în dificultate pe autorităţile americane, în încercările lor de a stă în legătură cu partenerii de discuţie din Rusia, al căror număr se micşorează pe zi ce trece.

Nemulţumirea faţă de SUA şi Occident în general atinge pe toată lumea: îmbrăcămintea cu simboluri occidentale începe să fie înlocuită cu haine în roşu, albastru şi alb – culorile Rusiei; apar încercări de înlocuire a Coca-Cola cu sucuri făcute în Rusia; sancţiunile americane au produs furie în rândul oamenilor; iar conspiraţiile legate de felul cum SUA ar încerca să încurajeze revolte în Ucraina şi Rusia găsesc în prezent un teren foarte fertil în opinia publică, arată Washington Post, care adaugă la toate acestea asasinarea lui Nemţov, cel mai grav asasinat politic de când Puţin a preluat puterea, acum 15 ani.

Ziarul apreciază că atitudinea anti-occidentală este foarte probabil să crească şi mai mult dacă preşedintele Obama decide să trimită arme Ukrainei. Măsură ar avea drept scop să "crească preţul" pentru orice intervenţie rusă, dar nu este sprijinită nici de mulţi dintre criticii cei mai aspri ai lui Vladimir Putin, deoarece costul uman – vieţile soldaţilor – ar fi prea mare.

Trecând în revista nemulţumirile şi deziluziile oamenilor de rând, Washington Post îl citează, între alţii pe directorul centrului de cercetare Levada, Lev Gudkov, potrivit căruia "propagandă antioccidentală a schimbar radical atmosfera în societate. Această a devenit militaristă".

Aceeaşi sursă atrage atenţia şi asupra replierii multor occidentali: după ce, în toamna, mai multe restaurante mari din reţeaua McDonald’s au fost închise, aparent pentru încălcarea regulilor sanitare, când s-au redeschis compania a lansat o campanie publicitară concentrată pe istoricul sau de 25 de ani pe piaţă rusă, trecând cu vedere simbolismul american. Iar zilele trecute, pe un panou din centrul Moscovei, o reclamă McDonalds spunea: "Făcut în Rusia, pentru ruşi".

sursa. hotnews.md


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *