Anatol Şalaru a discutat la Bucureşti despre reluarea navigaţiei pe Prut
Miniştrii Transporturilor de la Chişinău şi Bucureşti susţin că înainte de reluarea navigaţiei pe râul Prut este necesară înălţarea podurilor de la Giurgiuleşti pentru asigurarea accesului navelor fluviale cu o capacitate de 1000 tone. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii român a propus de asemenea finanţarea din ajutorul nerambursabil în valoare de 100 milioane de euro a studiului de fezabilitate privind "Amenajarea râului Prut pentru navigaţiie şi alte folosinţe"-în valoare de 1,3 milioane de euro şi studiul de fezabilitate privind "Lucrări de navigaţie în zona de confluenţă a râului Prut cu fluviul Dunărea" – în valoare de 200 mii euro.
Anatol Şalaru şi Anca Boagiu au mai discutat despre interconectarea autostrăzii Târgu-Mureş-Iaşi-Ungheni cu drumul naţional R1 Chişinău-Ungheni-Sculeni. Ministrul moldovean a propus construcţia unui pod peste râul Prut pentru a reduce distanţa dintre oraşele Chişinău şi Iaşi cu 20 km. Cei doi oficiali au convenit să creeze o comisie mixtă moldo-română care va stabili soluţiile tehnice de interconectare a infrastructurii rutiere a R. Moldova cu autostrada Târgu-Mureş-Iaşi-Ungheni.
Timpul.md
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!