(Avancronică) Formula 1 la Silverstone – Cine se pune cu Red Bull? Cursa începe la 15:0
Cinci dintre cele nouă echipe tradiţionale de pe grila de start care au câştigat puncte în acest sezon au pretenţiile şi abilităţile necesare pentru a câştiga Marele Premiu al Marii Britanii de la sfârşitul acestei săptămâni.
O situaţie rar întâlnită în Formula 1 până anul trecut, dar care tinde să devină o obişnuiţă într-unul dintre cele mai echilibrate sezoane din istoria competiţiei.
Iar acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că Fernando Alonso a devenit în urmă cu două săptămâni primul pilot care obţine două victorii în sezonul curent.
RED BULL, FAVORITA LA SILVERSTONE?
Nu puţini sunt cei care consideră că Red Bull Racing este principala favorită la victorie, întrucât Marele Premiu al Europei a evidenţiat superioritatea campioanei mondiale: Sebastian Vettel a obţinut detaşat pole position-ul, iar în prima parte a cursei şi-a creat un avans de peste 20 de secunde înainte de a fi forţat să abandoneze din motive tehnice.
Totuşi, performanţele austriecilor se bazează pe o serie de update-uri introduse pe monopostul RB8 la Valencia, în timp ce rivalii au preferat să aştepte cursa de la Silverstone. Este şi cazul celor de la McLaren, care sunt convinşi că vor reduce diferenţa faţă de Red Bull prin prisma upgrade-urilor pregătite.
De cealaltă parte, Ferrari vine cu un moral excelent după victoria emoţionantă a lui Fernando Alonso de la Valencia şi ar putea fi avantajată şi de configuraţia circuitului, asemanantoare cu cel de la Barcelona. În plus, Mercedes mizează pe o revenire în frunte după podiumul lui Michael Schumacher din ultima cursă, în timp ce Romain Grosjean şi Kimi Raikkonen sunt determinaţi să aducă prima victorie pentru Lotus în acest sezon.
CIRCUITUL DE LA SILVERSTONE
Circuitul de la Silverstone a trecut printr-un amplu proces de reconfigurare începând din 2010. În acest an va fi abia pentru a doua oară când linia de start-sosire este amplasată intre virajele Club şi Abbey, însă restul circuitului a rămas acelaşi ca cel stabilit în urmă cu doi ani.
De asemenea, regulamentul sistemului Drag Reduction System (DRS) va fi identic cu cel din sezonul precedent. Astfel, piloţii vor putea activa tehnologia care facilitează efectuarea depăşirilor la 45 de metri după ieşirea din virajul 4 (The Loop) şi o vor putea utiliza pe linia dreaptă Wellington până în momentul frânarii pentru abordarea virajului 6 (Brooklands). Zona de detectare a diferenţei de maxim o secundă între doi piloţi a fost stabilită la 25 de metri înainte de intrarea în virajul 3 (Village).
STRATEGIILE PENTRU PNEURI
Pirelli va furniza echipelor pneuri de compoziţie soft şi hard pe circuitul de la Silverstone, pentru a asigura o varietate cât mai mare de strategii. Totuşi, există două elemente care vor îngreuna stabilirea unor strategii concludente: echipele vor evalua şi o compoziţie experimentală de pneuri hard în antrenamentele de vineri, iar ploaia ar putea avea un impact semnificativ pe parcursul acestui sfârşit de săptămână (vezi capitolul dedicat de mai jos).
INFORMAŢII METEO
Pe circuitul de la Silverstone, vremea va fi în mare parte similară în fiecare dintre cele trei zile ale competiţiei: dimineaţa cerul va fi senin sau înnorat, pentru ca în cursul după-amiezii să existe şanse reale de ploaie. Totuşi, ultimele estimări arată că antrenamentele de vineri se vor desfăşura pe un circuit uscat, şansele ca scenariul să se repete în calificările de sâmbătă fiind de asemenea destul de ridicate. În schimb, cursa de duminică ar putea fi afectată de o ploaie slabă, element care ar avea ca efect o regândire din mers a strategiilor şi inevitabilă apariţie a surprizelor.
via Automarket
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!