Bucureştenii circulă cu trenuri noi: Vagoanele de 100 mln euro, pentru care s-au tăiat peroanele, au fost puse în circulaţie
Problema a fost rezolvată româneşte, cu flexul. Primele două trenuri, puse în circulaţie, ieri, 9 iulie, vor purta numele celor mai importante râuri din ţară.
Garniturile sunt de producţie spaniolă, au peste 113 metri lungime, 3,2 metri lăţime, o capacitate de 1200 pasageri şi trebuie să circule cu cel mult 80 de kilometri pe ora, deşi în timpul testelor au atins şi 95.
Pentru că sunt mai noi şi mai late, trenurile noi au câte 6 scaune în plus. Mai mult, există locuri şi pentru biciclete, iar persoane în scaune cu roţile au spaţiu amenajat prevăzut cu centură de siguranţă. Persoanele cu dizabilităţi îşi lipesc scaunul de spătarul special şi cuplează centură exact că la maşină.
Numai că spaţiul câştigat în vagoane a generat şi o mare problema. Când intră în viteză în staţie trenul se balansează şi există riscul să se izbească de marginea peronului.
Marta Diez, specialist în material rulant, a venit din Spania să se asigure că nu vor fi probleme.
Marta Diez, reprezentantul constructorului: "Au cerut să fie un pic mai larg, dar ei au măsurat greşit. Trebuia să treacă prin toate staţiile şi au trebuit să taie din peroane. Se întâmplă. S-a întâmplat în Franţa."
În rest pasagerii se pot sprijini de o bară specială. Nu toţi au observat modificările, iar câţiva nici nu s-au sinchisit să păstreze curăţenia în vagoane, aruncând fără jenă coji de seminţe pe jos.
Menţionăm că, trenurile noi circulă pe linia care face legătură dintre cartierele Pipera şi Berceni. Săptămâna viitoare vor fi puse în circulaţie alte patru. În total sunt 16 şi au costat aproape 100 de milioane de euro.
sursa: protv.ro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!