Campania „Moldova, Europa” vine să informeze populația despre conținutul Acordului de Asociere cu UE
În baza acestor rezultate, Fundația Soros-Moldova, împreună cu mai multe organizații ale societății civile, lansează campania de informare „Moldova, Europa”. Aceasta se va desfășura până la sfârșitul lunii septembrie și are drept scop informarea publicului moldovean într-un mod cât mai accesibil despre integrarea europeană.
Potrivit reprezentanților Fundației Soros, Campania de informare „Moldova, Europa” este împărțită în două componente mari. Prima constă în desfășurarea unei campanii de promovare în mass-media și va include elaborarea a 11 spoturi TV, cinci spoturi radio, reportaje video informative, cărți poștale, panouri publicitare și altele. Primele două spoturi video sunt deja difuzate la mai multe posturi de televiziune. Sergiu Prodan reprezentantul agenției de promovare a produselor informative a declarat că acestea vor fi traduse în patru limbi: română, rusă, ucraineană și găgăuză.
Despre a doua componentă, organizatorii menționează că aceasta reprezintă o campanie directă de informare prin care Congresul Autorităților Locale din Moldova va desfășura în 32 de raioane o campanie de informare a primarilor privind integrarea europeană și Acordul de Asociere dintre R. Moldova și UE. Tot în cadrul acestei componente Institutul pentru Dezvoltare și Inițiative Sociale, IDIS „Viitorul” va organiza o serie de expoziții de caricatură despre integrarea europeană. Potrivit responsabililor de expoziții, caricaturile vor fi expuse în 12 localități și au scopul să combată miturile și să ofere informație accesibilă despre reformele pe care le implică apropierea de UE.
Campania de informare „Moldova, Europa” are un buget ce depășește cu puțin suma de 600 de mii de dolari.
D.G.