Câţi imigranţi au ales ruta României pentru a ajunge în Germania, de la începutul crizei refugiaţilor (FOTO)

Fie că atât au reuşit să prindă poliţiştii, fie că într-adevăr imigranţii ilegali preferă rute care ocolesc România, cifrele Poliţiei de Frontieră arată că în ultimele 4 luni, numărul imigranţilor ilegali prinşi este relativ acelaşi ca în perioada similară din 2014: 371 (401 în perioada similară din 2014). Dacă punem la socoteală şi cele 223 de persoane prinse pe Marea Neagră în vara din 2014, pe câteva ambarcaţiuni, se poate constata chiar o scădere a valului de imigranţi în perioada similară din 2015, cu 40%. În 2015, în contextul crizei refugiaţilor, sirienii, irakienii şi afganii sunt cei care încearcă să ajungă cel mai des în Vest, prin România, intrând fie din Bulgaria, fie din Republica Moldova sau Ucraina şi încercând să iasă către Ungaria. Nu mai folosesc ruta maritimă, pe Marea Neagră, aşa cum o făceau anul trecut, ci încearcă să treacă fie pe la frontiera verde, fie ascunşi în maşini sau tiruri, fie mai rar trecând Dunărea cu mici ambarcaţiuni.
Numărul persoanelor care încearcă să ajungă în Occident ilegal, trecând graniţele României, nu a crescut în ultimele 4 luni, în ciuda intensificării dramatice a valurilor de refugiaţi şi imigranţi dinspre Orientul Mijlociu şi Africa, arată cifrele oferite gândul de Poliţia de Frontieră.
Totuşi, ei există şi încearcă să ajungă în Occident prin tot felul de metode. Chiar în noaptea de duminică spre luni, patru bărbaţi care susţin că sunt refugiaţi sirieni au fost prinşi în gara Păuliş, din judeţul Arad, fără acte, susţinând că vor să ajungă în Germania. Ei trecuseră frontiera din Serbia şi încercau să ajungă în Ungaria. Cei patru au fost duşi la Centrul de azilanţi din Timişoara.
Poliţiştii de frontieră au prins 371 de imigranţi ilegali care încercau să intre sau să iasă din România în perioada iunie-septembrie 2015. În perioada similară din 2014, au fost prinse 624 de persoane în această situaţie, însă ţinând cont că 223 se aflau pe ambarcaţiuni capturate de Garda de Coastă în Marea Neagră (doar pe o navă, în septembrie 2014, au fost găsiţi 132 de imigranţi ilegali, iar în iulie pe o altă navă se aflau ilegal 54 de persoane), se poate spune că cifrele sunt relativ egale în perioadele respective. În 2015, ruta maritimă prin apele României a fost abandonată de cei care transportă imigranţi ilegali către Occident, conform Poliţiei de Frontieră. Dacă punem la socoteală însă şi grupurile mari de imigranţi prinse vara trecută pe Marea Neagră, se poate spune că statistic vorbind, imigraţia ilegală, interceptată de poliţiştii de frontieră în ultimele 4 luni din 2015, a scăzut cu 40% faţă de perioada similară de anul trecut.
În vara acestui an (iunie-septembrie), în plină criză a migraţiei către Europa, cei mai mulţi imigranţi ilegali prinşi în România provin din Siria, Irak, Afganistan şi Pakistan, conform răspunsului Poliţiei de Frontieră pentru gândul.
Astfel, în luna iunie au fost prinşi 90 de persoane care au încercat să treacă ilegal frontierele româneşti, în iulie au fost prinşi 80, în august – 113, iar în septembrie – 88 de persoane. În fiecare lună, cei mai mulţi imigranţi ilegali prinşi au fost sirieni, urmaţi de irakieni (cu excepţia lunii septembrie, când afganii au fost cei mai mulţi).
În total, au fost 119 sirieni, 58 de irakieni, 57 de afgani, 8 congolezi, 8 srilankezi şi 8 pakistanezi.
Cei mai mulţi dintre ei au fost prinşi fie la intrarea în România, la punctele de frontieră cu Bulgaria – Calafat (Dolj), Giurgiu sau Negru-Vodă (Constanţa), fie la ieşirea din România, la punctele de frontieră cu Ungaria la Sânnicolau Mare (Timiş), Turnu, Curtici şi Nădlac (Arad).
Au existat însă şi cazuri de imigranţi ilegali prinşi la aeroportul Otopeni sau pe mare, la Constanţa.
Conform legii şi protocoalelor încheiate cu ţările vecine, imigranţii ilegali prinşi la intrarea în România au fost returnaţi către Bulgaria, au explicat reprezentanţii Poliţiei de Frontieră, pentru gândul.
Metode de fentat grănicerii: de la ascunsul sub tiruri, la pititul printre bagaje sau cutii
În ultimele 4 luni, imigranţii ilegali care au încercat să intre sau să iasă din România şi au fost prinşi de poliţişti au preferat rutele terestre, doar rar traversând Dunărea cu ambarcaţiuni. În rest, de multe ori au fost prinşi ascunşi sub tiruri şi camioane, pe osii, la roţile de rezervă sau între rezervoarele de combustibil, şoferii susţinând că nu ştiau de existenţa lor. Alteori, ascunzişul a fost în cutii, în plafonul fals al unei cabine de tir sau în spaţiul de pliere a acoperişului unei maşini decapotabile.
Un caz dramatic a avut loc în luna iunie, când o mamă şi doi copii, de 2 şi 5 ani, din Irak au fost găsiţi în portbagajul unei maşini, ascunşi printre bagaje. În iunie, un student afgan aflat legal la studii în România a fost prins cu un paşaport polonez fals, încercând să plece către Germania.
O sinteză a cazurilor prezentate de Poliţia de Frontieră în această perioadă arată că metodele variază şi că uneori călăuzele sau transportatorii percep bani pentru a-i trece graniţa, alteori nu.
24 septembrie: 5 irakieni au fost prinşi pe malul românesc al Dunării, veniţi din Bulgaria, la Mehedinţi.
21 septembrie: 6 afgani şi un iranian au fost prinşi în Iaşi, după ce veniseră prin Republica Moldova şi voiau să ajungă în Vest. DIICOT şi Poliţia de Frontieră au reţinut şi un grup de 5 traficanţi români şi moldoveni care îi transportau pe imigranţii ilegali. Au fost prinşi când îi transferau dintr-un autoturism în altul. Traficanţii primeau între 1.000 şi 4.000 de euro de persoană transportată.
15 septembrie: un sirian a fost prins pe osia camionului unui turc, la Calafat, dinspre Bulgaria. Şoferul turc a declarat că nu ştie cum a ajuns sirianul sub camionul său. Sirianul a spus că ajunsese de 10 zile în Bulgaria şi a încercat să treacă spre Vest.
14 septembrie: 2 srilankezi au fost prinşi la Oradea, în Vama Borş, în camionul cu lăzi de plastic al unui italian care îşi transporta marfa către Italia. Cei doi i-au dat italianului câte 2.000 de euro, să-i ducă în Franţa.
7 septembrie: 2 sirieni, bărbat şi femeie, au fost prinşi la Nădlac, Oradea, în maşina unui grec de 70 de ani. Aveau buletine greceşti false, despre care au spus că au plătit câte 100 de euro. Voiau să ajungă în Germania.
3 septembrie: o familie de 9 afgani (cu 5 copii între 3 şi 10 ani), au fost prinşi la frontiera verde din judeţul Suceava, zona Rădăuţi, venind dinspre Ucraina, cu o călăuză ucraineană.
În aceeaşi zi, 3 marinari sirieni au plecat de pe nava lor din portul Constanţa şi au ajuns tocmai la frontiera de Vest cu Ungaria, la Diosig, lângă Oradea. Afganii au spus că voiau să ajungă în Germania.
Tot pe 3 septembrie, un sirian a fost prins în vama Calafat, pe osia unui camion turcesc care venea din Bulgaria şi care căra piese auto către Germania.
5 august: în vama Giurgiu, un bărbat fără acte a fost prins pe suportul roţilor de rezervă, sub un camion iranian care căra stafide din Iran către Cehia.
3 august: cinci srilankezi şi doi afgani au fost prinşi la Pardina, în Tulcea, trecând Dunărea dinspre Ucraina, cu o ambarcaţiune, noaptea.
30 iulie: un bărbat fără acte a fost prins în Vama Giurgiu, pe osia unui camion românesc care căra textile din Turcia în România.
15 iulie: 12 irakieni au fost prinşi la frontiera verde, dinspre Bulgaria, în zona Negru Vodă, cu călăuze bulgare. Voiau să ajungă în Germania sau Elveţia.
11 iulie: 5 persoane au fost prinse în vama Zimnicea, într-un camion turcesc care căra profile metalice din Turcia spre Suedia. Şoferul turc a declarat că nu ştia de imigranţi, prelata camionului fiind tăiată sus şi lipită din interior. În aceeaşi noapte, la Giurgiu, prin aceeaşi metodă a tăierii prelatei, a fost prins un sirian în camionul unui român care căra aţă din Turcia în România.
10 iulie: 7 sirieni au fost prinşi la Seaca, în Teleorman, în timp ce se urcau în două maşini româneşti, care au fugit către Alexandria, la vederea poliţiei. Veniseră peste Dunăre, cu o ambarcaţiune, din Bulgaria.
3 iulie: La Calafat, dinspre Bulgaria, au fost prinşi 3 sirieni ascunşi între rezervoarele de combustibil, sub un tir turcesc care aducea caise din Turcia către Germania. Sirienii au declarat că s-au ascuns în tir într-o parcare din Bulgaria, cu ajutorul unui taximetrist, fără ca şoferul turc să ştie. Tot în noaptea respectivă, la Giurgiu, doi afgani au fost prinşi mergând pe jos, pe lângă coloana de tiruri din vamă. Ajunseseră în Bulgaria pe osia unui tir şi voiau să ajungă mai departe prin România către Vest.
29 iunie: La Calafat, au fost prinşi 4 irakieni şi un palestinian ascunşi în cabina unui tir bulgăresc, care venea din Grecia cu destinaţia Germania. Erau ascunşi după un plafon fals şi urmau să plătească şoferului câte 1.000 de euro când ajungeau în Germania. Veniseră pe ruta Siria-Turcia-Grecia-Bulgaria şi au fost preluaţi dintr-o parcare grecească.
În aceeaşi zi, la Giurgiu, 8 persoane au fost descoperite în cutii de lemn, într-un microbuz bulgăresc. Şoferul îi luase dintr-o parcare din Plovdiv şi mergeau spre Germania.
24 iunie: 3 irakieni, o mamă şi doi copii de 2 şi 5 ani, au fost descoperiţi în portbagajul unui autoturism, printre bagaje, la Giurgiu. Maşina era condusă de un irakian şi cu el mai erau trei persoane. Mergeau către o ţară nordică, iar pe mamă şi copii săi îi luaseră dintr-o parcare din Ruse.
18 iunie: La Giurgiu, un irakian şi un iranian au fost prinşi ascunşi într-un Saab 93 decapotabil, ascunşi în spaţiul unde se pliază plafonul maşinii. În maşină se aflau doi români, care i-au preluat pe imigranţi într-o parcare din Bulgaria, cu destinaţia Bucureşti, contra 400 de euro.
sursa: gandul.info