Sănătate

Ce înseamnă o alimentaţie sănătoasă?

 Regimurile prea monotone, aşa cum pot fi cele ale unor sportivi de performanţă şi pe care le găsiţi descrise prin reviste – reprezintă o alegere proastă fiindcă privează organismul de o serie de nutrienţi esenţiali pentru sănătate.

Încercaţi să aveţi un regim alimentar cât mai variat
În regimurile adoptate de unii culturişti nu se găsesc prea multe fructe, lactate şi carne roşie. Este important ca acestea să fie introduse în regimul vostru, deoarece fructele conţin o mulţime de vitamine şi antioxidanţi, lactatele conţin calciu, iar carnea roşie este bogată în fier şi alte minerale, în special zinc. O cantitate insuficientă de calciu poate conduce la osteoporoză, mai ales în cazul femeilor.

Regimul alimentar trebuie să fie echilibrat
Echilibrul se referă la raportul dintre diversele grupe alimentare, astfel încât să vă bucuraţi de toate beneficiile pe care vi le aduc nutrienţii din alimente.
Un regim alimentar dezechilibrat, care se concentrează exagerat de mult asupra unei grupe de alimente, în ciuda aportului caloric suficient, poate conduce la carenţe nutriţionale.

Mâncaţi alimente care vă asigură suficientă energie
De multe ori, sportivii sunt tentaţi să adopte regimuri cu un conţinut redus în carbohidraţi, în special dacă urmăresc să slăbească. Problema cu aceste regimuri este faptul că privează organismul de o importanta sursă de energie. Rezervele de glicogen nu vor fi permanent reumplute şi astfel organismul ajunge să folosească proteine pentru a produce energie şi în acest fel se pierde o parte din masa musculară.

Este important să consumaţi cantităţi suficiente de calorii pentru a oferi organismului suficientă energie necesară susţinerii activităţii fizice şi intelectuale.
Necesitatea anumitor nutrienţi în dietă depinde de o serie de factori printre care se afla sexul, vârsta, nivelul de activitate fizică, starea de sănătate.
Fiţi moderaţi, ceea ce înseamnă să mâncaţi exact atât cât aveţi nevoie pentru a face faţă activităţii fizice pe durata unei zile.

Mâncaţi frecvent
Oamenii activi trebuie să se hrănească mai frecvent de trei ori pe zi, ceea ce înseamnă mese mici şi consistente la fiecare 2-3 ore. Există numeroase studii care arată că mâncatul frecvent previne creşterea în greutate pentru simplul fapt că procesele digestive necesită energie, aşadar se poate spune că această practică stimulează metabolismul şi creşte termogeneza.
Mărirea numarului de mese stimulează arderea grăsimilor, favorizează menţinerea masei musculare şi reduce apetitul.

Întrebarea vine, cu ce să începem atunci când o viaţă întreagă am consumat mâncare gătită în procent de 90% şi foarte puţine crudităţi?

Dacă nu avem probleme cu sănatatea, putem păstra orice ingredient din alimentaţia precendentă, orice fel de mâncare gătită şi pe parcurs corpul ne va indica ce trebuie să eliminăm prin felul în care ne vom simţi: îngreunaţi la digestie sau liberi şi plini de viaţă. Să căutăm să avem răbdare cu noi înşine, lăsându-ne corpul să aprecieze noile gusturi şi mai ales să dorească preparatele vii.
Dacă nu vom începe cu paşi mărunţi cum este recomandat, ne vom da bătuţi, fiindca vom fi coplesiti. Ca si sfat, straduiti-va sa integrati pe langa alimentatia dvs. obisnuitat un procent cât mai mare de crudităţi locale şi care mai ales sunt în sezon. În perioada iernii nu cumpăraţi produse importate, pline de pesticide şi fără gust. Daţi şi bani grei pe ele, iar calitate nutriţională nu există. Trebuie să vă uscaţi la temperatura de 40C roşii, ardei, vinete şi alte legume, cât şi multe fructe atunci când le este vremea iar iarna le puteţi doar hidrata şi vor fi ca şi proaspete la gust şi culoare. În felul acesta veţi economisii şi banii şi veţi avea şi ingrediente de calitate.

Timpul 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.