Companiile care repară drumurile naționale riscă să fie penalizate
Potrivit Ministerului Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, în prezent, pe drumurile naționale M2 Chişinău-Soroca, R14Bălți -Sărăteni, R3 Chișinău-Hâncești sunt efectuate lucrări de reconstrucție pe circa 150 km. Întârzieri majore s-au înregistrat la reabilitarea a două tronsoane ale drumului naţional M2, cu o lungime de 28,3 km și respectiv 15,3 km, efectuate de o companie italiană.
Deși acesta din urmă trebuia să fie dat în exploatare la jumătatea lui noiembrie 2012, antreprenorul a solicitat extinderea termenului până la 14 decembrie 2012, pe motiv că de la elaborarea proiectului tehnic în anul 2007 și până la desfăşurarea lucrărilor în anul 2012 starea sistemului rutier s-a înrăutăţit semnificativ.
Și termenul de executare a lucrărilor pe drumului Bălți -Sărăteni pe un sector de 16 km, a fost depășit. Deocamdată drumul a fost acoperit în totalitate cu un strat de egalizare de beton asfaltic, iar pentru aşternerea ultimului strat de beton asfaltic de uzura sunt necesare încă 25 de zile.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor precizează că, în cazul nerespectării termenelor de execuție al lucrărilor de reabilitare a drumurilor naționale, companiile internaționale riscă penalități de 0,05%/ pentru fiecare zi în funcție de costul fiecărui contract în parte. Spre exemplu, compania care repară drumul naţional M2 Chişinău-Soroca și Peresecina-Cișmea riscă penalități în valoare de 6.315,5 euro pe zi.
A.C.