Consumul de băuturi energizante de către tineri, criticat în Senatul SUA
‘Marketingul şi vânzările (de băuturi energizante) care se adresează tinerilor au cunoscut o creştere şi am văzut o explozie a numărului de vizite la camera de urgenţă’ a spitatelor din această cauză, a declarat senatorul Jay Rockefeller, care a prezidat o audiere a Comisiei pentru comerţ din Senat unde au depus mărturie reprezentanţi ai acestei industrii şi pediatrii.
‘În primele şase luni ale anului, centrele au primit 1.500 de apeluri privind consumul de băuturi energizante şi mai mult de jumătate se refereau la tineri sub 18 ani’, a mai spus senatorul, menţionând că Asociaţia Medicală a cerut luna trecută interzicerea publicităţii adresată copiilor şi adolescenţilor privind consumul acestor băuturi.
Pediatrul Marcie Schneider, reprezentând Academia Americană de Pediatrie, a vorbit despre efectele secundare asupra tinerilor ale acestor băuturi care conţin cofeină, cum ar fi ‘lipsa de somn, anxietate, probleme digestive, probleme cardiace, sângerare sau convulsii’.
Toate mărcile de băuturi energizante ‘sunt văzute pe reţelele sociale de tineri, sponsorizează evenimentele sportive pentru adolescenţi şi aceste băuturi pot fi uşor cumpărate de către tineri din magazin’, a spus dr. Jennifer Harris de la Centrul Rudd privind Obezitatea din cadrul Universităţii Yale.
Trei reprezentanţi ai Red Bull, Monster şi Rockstar, care reprezintă 90% din vânzările de băuturi energizante în Statele Unite, au reiterat faptul că tinerii sub 18 ani nu au fost principala lor ţintă, fără a explica însă în mod convingător imaginile postate pe paginile lor de Facebook cu copii ţinând în mână cutii cu aceste băuturi, comentează France Presse.
Sursa: Agerpres
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!