Cum aflăm kilometrii reali ai unei maşini second-hand. Metode infailibile folosite pentru a găsi „viciile ascunse“
Primul pas la târg este cel legat de verificarea aspectului estetic al maşinii. Este obligatoriu ca inspecţia vizuală să aibă loc în cursul zilei, când maşina este expusă în lumină puternică şi i se pot observa toate eventualele detalii neconforme cu prezentarea.
„Ziua se cumpără o maşină, nu spre seară, nu noaptea. Un pont ar fi să iei cu tine un magnet şi, unde vezi nuanţe diferite, dacă pui magnetul nu ar trebui să aibă o atracţie aşa mare, deoarece zona e acoperită de chit, de fibră, pentru că e reparată”, explică un consultant-daune în cadrul unuia din cele mai mari service-uri auto din Sibiu, scrie romaniatv.net.
Cum verificăm kilometrii reali
„Cel mai simplu mod de a verifica kilometrajul fără să te duci la tester este să te uiţi la volan şi la scaunul şoferului. Asta indică uzura, kilometrii în timp, pentru că te dai jos şi te urci de foarte multe ori, şi la volan la fel, când conduci foarte mult se roade, se văd urme de uzură. Dacă vrei să afli kilometrii reali, cel mai indicat e la reprezentanţă, ei au testerul cu programul original”, mai spune consultantul.
Foarte importantă este cartea de service, când există, pe care clientul trebuie s-o ceară vânzătorului. „Te poţi uita acolo şi vezi, de exemplu, că în ianuarie 2015 s-a făcut revizia la 315 000 de kilometri. Apoi, te uiţi în bord şi vezi că ai 180 000 de kilometri şi e dat de gol vânzătorul”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!