Cum va arăta autostrada MĂRII NEGRE, care va trece prin Moldova spre RUSIA
Alexandru Nazare şi Anatol Şalaru, Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor de la Chişinău, au avut smbătă, în cadrul şedinţei comune a Guvernelor României şi Republicii Moldova, discuţii privind unele subiecte de interes comun, se arată într-un comunicat de presă remis NewsIn.
Acestea au privit stadiul interconectării reţelelor de transport, proiectele comune de infrastructură în zona de graniţă, asistenţa oferită de România în atragerea de finanţare şi transpunerea normelor şi legislaţiei europene în domeniu, participarea Administraţiei Serviciilor de Trafic Aerian a Republicii Moldova la blocul funcţional recent lansat de România şi Bulgaria, precum şi perspectivele conectării Republicii Moldova la reţeaua trans-europeană de transport TEN-T.
În ceea ce priveşte traseele proiectelor majore de infrastructură din regiune, ministrul Alexandru Nazare a subliniat că, împreună, România şi Republica Moldova au ocazia de a promova, sprjinindu-se reciproc, o rută a viitoarei Autostrăzi Inelare a Mării Negre (AIMN) care să servească nevoilor reale de transport ale celor state.
"Din perspectiva europeană, suprapunerea acesteia cu principalele axe de transport ale UE, includerea Chişinăului şi a Bucureştiului în acest parcurs, sunt elemente ce fac proiectul relevant economic şi facilitează transpunerea lui în practică într-un orizont de timp previzibil. În acest sens, ministrul Alexandru Nazare, împreună cu omologul său, Anatol Șalaru, au semnat o scrisoare comună către Secretariatul Tehnic al AIMN de susținere a traseului Giurgiu – București – Focșani-Albița-Chișinău-Odessa precum și conxiunea cu Marea Neagră prin Portul Constanța", se arată în comunicat.
De asemenea, cele două părți s-au angajat să caute mijloace de punere în practică a interconectării viitoarei autostrăzi Târgu-Mureş – Iaşi – Ungheni cu infrastructura de transport rutier de pe teritoriul Republicii Moldova, printr-un pod peste Prut la Ungheni. Cele câteva opţiuni discutate trebuie să satisfacă atât cerinţele tehnice, cât şi normele române de cost. Obiectivul proiectului este de a lega Chişinăul cu coridoarele europene IV – IX.
Totodată, având în vedere nevoile de interconectare ale Republicii Moldova la reţeaua feroviară europeană, cele două ministere au convenit formarea unui grup de lucru la nivel de experţi care să asiste autorităţile de la Chişinău în atragerea de finanţare internaţională pentru proiectul căii ferate cu ecartament îngust (1435 mm) Ungheni-Chişinău.
Ministrul Alexandru Nazare a transmis omologului său de la Chişinău acceptul administraţiilor pentru servicii de trafic aerian din România şi Bulgaria pentru primirea Republicii Moldova ca observator în proiectul Blocului Funcţional Aerian DANUBE FAB, recent înfiinţat.
"În contextul discuţiilor cu privire la reţelele de transport dintre cele două ţări, ministrul Alexandru Nazare a reiterat importanţa eforturilor făcute în scopul apropierii economiilor şi fluxurilor comerciale ale celor două ţări. Interesul reciproc este ghidat de prioritatea interconectării cât mai rapide a infrastructurii de transport a Republicii Moldova la toate axele şi coridoarele europene ce traversează România. Dincolo de aspectele tehnice, economice şi legale, scopul comun al celor două părți este de a face costul şi durata călătoriilor între România şi Republica Moldova cât mai reduse, și de a facilita fluxurile de mărfuri şi persoane, pentru o mai bună integrare a economiilor şi societăţillor de pe cele două părţi ale Prutului", se mai spune în comunicat.
Via Realitatea.net
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!