Drum expres de la Tișița (Focșani) la vama Albița spre Republica Moldova – A fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate
Circa 160 de km de la Tișița (la nord de Foșani) și până la Vama Albița va avea viitorul drum expres pentru care Compania de Autostrăzi a semnat marți contractul de realizare a studiului de fezabilitate. Contractul de SF pentru noua șosea de mare viteză, care practic va completa legătura rutieră între București și Chișinău, are o valoare de 11 milioane de lei și un termen de realizare de 26 de luni.
„Marți, 07 iulie 2020, Mariana Ioniță, Director General al CNAIR, a semnat contractul de servicii având ca obiect "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Drum Expres Tișița – Albița", cu ofertantul desemnat câștigător al procedurii de achiziție publică, Asocierea S.C. SEARCH CORPORATION S.R.L. – S.C. EGIS ROMANIA S.A.”, anunță CNAIR.
Valoarea contractului este de 11.057.073,07 lei fără TVA, bani europeni, și durata de realizare a contractului de servicii este de 26 luni de la Data de Începere a contractului.
Proiectul are ca scop realizarea unui sector de Drum Expres între localitățile Tișița și Albița, realizând legătura rutieră între București și Chișinău, tronsonul fiind situat pe rețeaua TEN-T globală în România, potrivit CNAIR.
Practic, în zona Tișița viitorul Drum expres ar urma să se conecteze la Autostrada Moldovei A7 care în prezent este în curs de proiectare și ar putea fi scoasă la licitația de execuție încă din 2021.
Licitația pentru SF-ul pentru Drumul expres Tișița – Albița a fost lansată pe 27 iunie 2019 și, conform informațiilor din caietul de sarcini, contractul de SF prevede patru obiective:
1. Stabilirea criteriilor de proiectare, inclusiv pe baza analizei de rezistenta la schimbări climatice;
2. Identificarea constrângerilor, identificarea a minim 3 variante de traseu, compararea lor prin analiza multi-criteriala și selectarea a două variante;
3. Compararea detaliata a celor doua variante, la nivel de proiect conceptual, evaluare preliminara a impactului asupra mediului și analiza cost-beneficiu. Selectarea variantei optime.
4. Detalierea variantei optime și finalizarea studiului de fezabilitate.
Potrivit informațiilor din caietul de sarcini, profilul transversal al drumului va avea caracteristicile unui drum expres cu 2×2 benzi de circulație (3,5m/bandă), zonă mediană de 3m și acostamente de 2×2,25m din care 0,75m benzi de încadrare cu aceeași structură rutieră ca a benzilor de circulație și 1,5m acostament consolidat.
În cadrul studiului de trafic proiectantul va considera și analiza, încă din faza inițială de proiectare, opțiunea de a dezvolta drumul expres cu 2×2 benzi de circulație în drum expres cu 2×3 benzi de circulație pe sens sau aducerea la profil de autostradă.