Actualitate

Drumul ieşenilor spre București, lungit și răsucit în jurul Vrancei de sforile politice

Poate singurul proiect de autostradă care părea să înainteze logic prin etapele obligatoriu de parcurs până la realizarea lui, A7 s-a lovit inevitabil de un obstacol. Unul mic, în comparaţie cu piedicile care încă ţin în loc un alt proiect esenţial pentru estul ţării, Autostrada Unirii, dar care, şi el, costă. Pe traseul autostrăzii Nord-Sud, Ploieşti-Paşcani, a apărut o umflătură, la propriu, în dreptul municipiului Focşani. Iniţial, centura ocolitoare a oraşului a fost schiţată printre Focşani şi o suburbie, Mândreşti, situată la câţiva kilometri distanţă. Ulterior, în noul Plan Urbanistic General al oraşului, aflat în lucru încă, zona ar fi rezervată dezvoltării urbane şi atunci traseul A7 a fost împins dincolo de satul menţionat.

Modificarea presupune însă un ocol mai mare, de 4,5 km, şi implicit mai mulţi bani pentru construirea acestui tronson: aproximativ 20 de milioane de euro. Dacă traseul ar rămâne aşa, se vor adăuga nu atât cheltuieli suplimentare pentru întreţinerea „umflăturii”, dar şi costul carburantului şi timpul consumat în plus pentru toţi cei care vor circula pe centura lărgită a Focşaniului.

Sunt însă şanse ca lucrurile să nu se încheie aşa şi ocolul exagerat să fie eliminat, ne-a declarat Adrian Covăsnianu, vicepreşedintele asociaţiei Moldova Vrea Autostradă şi reprezentantul activiştilor pro-autostradă la Ministerul Transporturilor. Toate segmentele A7 (Ploieşti-Buzău, Buzău-Focşani, Focşani-Bacău şi Bacău-Paşcani) sunt în faza realizării studiilor de fezabilitate. De la Paşcani la Suceava/Siret, categoria drum expres în acest moment, ofertele depuse pentru contractul de realizare a studiilor de fezabilitate şi a proiectului tehnic sunt în evaluare.

Porţiunea Buzău-Focşani este cea mai avansată şi anul viitor va fi lansată licitaţia pentru execuţie. Cu condiţia să fie stabilit traseul de lângă Focşani. „Acolo trebuie să primeze proiectul de importanţă naţională, care e peste proiectul Planului Urbanistic General”, a explicat Covăsnianu, remarcând alianţa în premieră a asociaţiilor civice cu CNAIR în faţa pretenţiilor locale. Rămâne de văzut cum se va soluţiona problema, cu atât mai mult cu cât Primăria Focşani a acordat autorizaţii de construire şi deja s-au ridicat câteva clădiri rezidenţiale pe viitorul traseu al autostrăzii.

 ziaruldeiasi.ro/ 

 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *