Social

Efes Moldova: alcoolul și șofatul sunt incompatibile

S-ar părea că există o contradicție între interesele unui producător de bere și o astfel de campanie de comunicare, dar pentru a nu ghici și a afla scopul acțiunii din prima sursă, am mers să discutăm cu Ludmila Andronic, director Afaceri corporative Efes Moldova.

Există mai multe motive care stau la baza acestei campanii Efes Moldova, ne-a explicat dânsa. În primul rând, comunicarea social responsabilă este parte a filozofiei noastre de grup și o practică pe care o desfășurăm în toate țările în care suntem prezenți. Noi o numim autoreglementare și ținem foarte mult la ea. Publicitatea socială este doar o parte a acesteia. Deja de mult timp plasăm benevol pe produsele și publicitatea noastră avertismente cu privire la consumul responsabil și consumul destinat în exclusivitate maturilor. De asemenea, urmărim ca publicitatea noastră TV, indiferent de ora la care este difuzată, să nu conțină elemente care ar promova modul nesănătos de consum al berii sau ar provoca consumul juvenil. Iar cu ceva timp în urmă, prin intermediul partenerilor, am mers în instituțiile de învățământ unde am promovat o campanie educativă cu genericul Alcoolul nu te face mai matur. În același rând și noi suntem îngrijorați privitor la consumul excesiv de alcool de către moldoveni, care, dacă judecăm după datele OMC, este unul dintre cele mai mari în lume. Și vrem să fim parte a soluțiilor posibile de pus în practică în țara noastră, nu a problemelor, să contribuim la creșterea culturii consumului și a consumatorului.

În statele dezvoltate, eforturile de acest gen ale guvernelor sunt susținute de obicei și de marile companii producătoare de băuturi alcoolice. În Canada, spre exemplu, corporațiile locale au început să investească încă în anii 80 ai secolului trecut în cercetarea efectelor alcoolului asupra organismului și în elaborarea noilor metode de promovare a consumului moderat. Cel mai mare producător de băuturi tari din lume, cu sediul în Marea Britanie, a devenit cunoscut datorită mesajului său că viața poate fi frumoasă dacă iei o decizie responsabilă de a bea vin sau bere în cantități limitate.

În Republica Moldova, ani la rând, șoferii beți pe drumurile naționale sunt o problemă despre care se vorbește doar atunci când se întâmplă un accident grav. Este însă imperios necesar ca întreaga societate să descurajeze fenomenul consumului excesiv de alcool. Efes Moldova este ferm convinsă că doar o muncă educativă permanentă, alături de acțiuni comune ale statului, producătorilor și societății civile, pot da un rezultat sustenabil în contracararea beției la volan.

Există un triunghi de aur, care poate soluționa această problemă și laturile acestuia sunt guvernul, producătorii și societatea civilă, menționează Ludmila Andronic. Dacă una dintre laturi este ignorată sau nu ia atitudine, rezultatele nu vor fi cele scontate. Este nevoie de timp, de eforturi și chiar de finanțe, pentru a obține o diminuare a consumului nociv de alcool, și noi suntem gata să ni le asumăm. Va fi nevoie să spargem unele stereotipuri psihologice și sociale, să modificăm comportamentul și atitudinile oamenilor, iar asta nu se întâmplă într-o zi. Efes Moldova își dorește ca berea pe care o produce să fie servită cu prietenii, să fie parte a comunicării, a bucuriei de viață, nu a unor tragedii. Și dacă prin această campanie vom reuși să evităm măcar o tragedie, vom face măcar un om să-și schimbe comportamentul, înseamnă ca avem deja un rezultat.

I.M.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *