Elon Musk şi X sunt epicentrul dezinformării în alegerile din SUA
Afirmaţiile false sau înşelătoare ale miliardarului Elon Musk cu privire la alegerile din SUA au acumulat 2 miliarde de vizualizări pe platforma de social media X în acest an, potrivit unui raport al unui grup non-profit Center for Countering Digital Hate, scrie Reuters.
Platforma joacă, de asemenea, un rol central în facilitarea răspândirii de informaţii false cu privire la statele critice de luptă care vor determina probabil rezultatul cursei prezidenţiale, au declarat luni experţi în alegeri şi dezinformare.
Un purtător de cuvânt al X a declarat că funcţia Community Notes a companiei, care permite utilizatorilor să adauge contexte suplimentare la postări, este mai eficientă în a ajuta oamenii să identifice conţinutul înşelător decât semnalizatoarele de avertizare tradiţionale de la postări.
De când a preluat compania cunoscută anterior ca Twitter, Musk a redus moderarea conţinutului şi a concediat mii de angajaţi. Acesta şi-a acordat sprijinul fostului preşedinte Donald Trump, care se află într-o cursă extrem de strânsă împotriva candidatei democrate Kamala Harris.
Puterea lui Musk, cu aproape 203 milioane de adepţi, ajută la crearea unor „efecte de reţea” în care conţinutul de pe X poate ajunge pe alte reţele sociale şi platforme de mesagerie precum Reddit şi Telegram, a declarat Kathleen Carley, profesor de informatică la Universitatea Carnegie Mellon şi expert în dezinformare. „X este o conductă către o platformă spre alta”, a spus ea.
Cel puţin 87 dintre postările lui Musk din acest an au promovat afirmaţii despre alegerile din SUA pe care verificatorii de fapte le-au clasificat drept false sau înşelătoare, acumulând 2 miliarde de vizualizări, potrivit raportului Centrului pentru combaterea urii digitale.
În Pennsylvania, unul dintre cele şapte state cheie, unii utilizatori X au profitat de cazuri în care administratorii electorali locali au semnalat formulare incomplete de înregistrare a alegătorilor care nu ar fi fost procesate, prezentând în mod fals evenimentele ca exemple de interferenţă electorală, a declarat luni Philip Hensley-Robin, director executiv pentru Pennsylvania la Common Cause, în timpul unei conferinţe de presă.
Common Cause este o organizaţie nepartizană care promovează guvernarea responsabilă şi drepturile de vot.
„Unele conturi X au sugerat „că a existat fraudă electorală, când, de fapt, ştim foarte clar că funcţionarii electorali şi administratorii electorali din toate comitatele noastre au respectat regulile şi… prin urmare, doar alegătorii eligibili votează”, a declarat Hensley-Robin.
Cyabra, o firmă care utilizează inteligenţa artificială pentru a detecta dezinformarea online, a declarat luni că un cont X cu 117.000 de urmăritori a jucat un rol-cheie în sprijinirea răspândirii unui videoclip fals care pretindea că arată distrugerea buletinelor de vot trimise prin poştă în Pennsylvania pentru Trump.
Purtătorul de cuvânt al X a declarat că platforma a luat măsuri împotriva multor conturi care au distribuit videoclipul.