Experții europeni au apreciat calitatea produselor ROGOB
După discuții importante cu omologii lor moldoveni despre procesul de integrare în UE, înalții oaspeți au reușit să ajungă la fabrica de mezeluri și carne Rogob. Ei s-au convins că întreprinderea corespunde celor mai riguroase standarde, iar produsele Rogob sunt de calitate înaltă și pot satisface gusturile consumatorilor europeni.
Fabrica de mezeluri Rogob s-a impus chiar din momentul inaugurării drept una din cele mai moderne întreprinderi din țară. Nu e nimic surprinzător. La proiectarea acesteia au lucrat arhitecți de peste hotare, iar secțiile de producere au fost dotate cu utilaj german. E de prisos să adăugăm că în toate încăperile unde lucrează cei peste 300 de angajați se menține o curățenie de laborator. De asta s-au convins și delegația de experți, comisari, directori de departamente din 15 state europene care ne-au vizitat țara săptămâna trecută pentru a-și împărtăși experiența cu funcționarii moldoveni în ceea ce privește accederea produselor noastre pe piața europeană. Ei au fost martorii procesului de prelucrare a carcaselor proaspete de vită sau porc pentru producerea mezelurilor atât de mult apreciate de consumatorii moldoveni. Oaspeții s-au arătat interesați de potențialul întreprinderii și de piața de desfacere, pentru că, în perspectivă, orice producător care se respectă trebuie să ia în considerare posibilitatea de a-și aduce produsele și în alte țări. Prin semnarea Acordului de Liber Schimb, Uniunea Europeană va oferi această șansă.
„Ceea ce văd e cel mai înalt standard din ce am văzut. Arată foarte bine și promițător. Întreprinderea e foarte nouă, sunt posibilități de a lărgi producția. Cu asemenea întreprinderi există posibilități pentru export. În această fabrică nu cred că vor fi probleme de respectare a standardelor înalte și eu cred că Rogob își va găsi loc pe piața europeană”, a spus secretarul general pentru afaceri externe al Ministerului Agriculturii din Estonia, Olavi Petron. Având o suprafață de 5000 m2, întreprinderea Rogob folosește doar o parte mică din capacitate. De aceea, conducerea companiei lărgește în fiecare an rețeaua de magazine. În viitorul apropiat ar putea începe și exporturile. Ministrul Agriculturii Vasile Bumacov consideră Rogob o întreprindere model care ar trebui să servească drept exemplu pentru alți agenți economici. „Ne mândrim că Republica Moldova are o companie și un brand care poate să ne reprezinte țara peste hotare”, a menționat ministrul.
Istoria companiei Rogob începe în anul 1997 ca o afacere de familie în satul Ciorescu. Soții Grigore și Fevronia Roșca au instalat o linie de producere a mezelurilor și crenvurștilor. Cu timpul, atât produsele, când și brandul au devenit bine cunoscute. Ceafa de porc, Doktorskaia Gost, bujenița de porc ori salamul vienez, preparate după rețete tradiționale au cucerit simpatia consumatorilor.
Iar joi, 30 ianuarie, Camera de Comerț și Industrie, în cadrul ceremoniei de decernare, a oferit companiei Rogob cea mai înaltă distincție a concursului „Marca Comercială a Anului 2013” Mercurul de Aur la categoria "Reputație și încredere".
În prezent, în capitală sunt opt magazine Rogob, iar la primăvară vor mai fi deschise magazine în regiuni. În viitor, există toate premisele, ca și cumpărătorii străini să guste de mezelurile delicioase a la Rogob.
I.M.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!