Fără gropi la Vama Albița: Costul lucrărilor se ridică la câteva milioane de lei
În ceea ce priveşte finalizarea lucrărilor, deşi termenul prevăzut în protocol este 31 decembrie 2018, DRDP Iaşi estimează că acestea nu vor dura mai mult de o lună.
„Acest lucru este posibil prin prisma faptului că lucrările vor fi efectuate în totalitate în sistem de regie, cu material produs la staţia noastră de preparare a mixturilor asfaltice de la Vaslui, cu utilajele şi echipele proprii”, a declarat Ovidiu Mugurel Laicu, directorul general regional al DRDP Iaşi, într-un comunicat de presă.
Lucrările vor fi efectuate de echipele DRDP Iaşi, în baza unui protocol încheiat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGRFP) Iaşi, în administrarea căreia se află suprafaţa de drum supusă reabilitării.
Potrivit protocolului semnat luni, 16 aprilie, DGRFP Iaşi, în calitate de administrator, „transmite spre folosinţă, cu titlu gratuit’, CNAIR, o suprafaţă de 50.142 mp drum, proprietate publică a statului, situată pe raza comunei Drânceni (localitatea Râşeşti, judeţul Vaslui), aferentă Biroului Vamal de Frontieră Albiţa, ‘pentru asigurarea stării de viabilitate a părţii carosabile în vederea desfăşurării circulaţiei în condiţii de siguranţă şi asigurarea legăturii cu Republică, până la frontiera cu aceasta”.
Protocolul a intrat în vigoare de la data semnării şi este valabil până la 31 decembrie 2018, perioadă până la care CNAIR se angajează să întreprindă toate demersurile privind reabilitarea părţii carosabile aferente punctului vamal.
„Este o veste bună pentru noi, în anul Centenarului, că s-a găsit soluţia pentru reabilitarea acestei porţiuni de drum, aflată într-o stare avansată de degradare. Anticipând intenţia autorităţilor centrale de semnare a acestui protocol, echipele noastre au făcut deja prospecţiunile şi măsurătorile necesare în teren încă de zilele trecute, astfel că începând de astăzi, 17 aprilie, ne putem apuca deja de lucru. Avem acolo utilaje şi echipe de specialişti, care vor începe lucrările pregătitoare, organizare de şantier, frezare, decapare, după care vor urma corecţii de pantă, turnări de covor asfaltic şi marcajele aferente”, a afirmat Laicu.
Sursa: agerpres.ro