Filat îi dă INDICAŢII ministrului “liberal” Şalaru să protejeze consumatorii de “abuzurile” Air Moldova
Astfel, în cazul implementării normelor similare cu cele din UE (regulamentul (CE) 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 februarie 2004), pasagerii care călătoresc din şi spre Republica Moldova vor beneficia de drepturi considerabil sporite în situaţii de refuz de îmbarcare, anulare sau întîrziere prelungită a zborurilor.
De exemplu, urmează a fi stabilite drepturile pasagerului la compensaţie (în cazul în care pasagerilor li se refuză îmbarcarea împotriva voinţei lor, operatorul de transport aerian le va acorda imediat despăgubiri), rambursare sau redirecţionare (compania aeriană va asigura redirecţionarea, în condiţii de transport comparabile, spre destinaţia finală, sau un zbor de retur la punctul de plecare iniţial, cît mai repede posibil), deservire (mese şi băuturi răcoritoare, direct proporţionale cu timpul de aşteptare; cazare hotelieră; transport dintre aeroport şi locul cazării; dreptul la două apeluri telefonice gratuite etc.).
Sursa: gov.md
Referinţe: Air Moldova are datorii de peste 3 milioane € și riscă să rămână fără licenţă de zbor?