FOTO. Dacia a lansat modelul electric Spring. Ce caracteristici și dotări are primul automobil 100% electric românesc
Alături de modelul de serie destinat publicului larg, Dacia prezintă azi și două versiuni inedite destinate noilor forme de mobilitate: o versiune adaptată serviciilor de car sharing și o versiune utilitară, denumită Cargo, pentru livrările pe distanțe scurte fără emisii poluante.
Cel mai ieftin automobil electric de pe piață oferă un spațiu interior record pentru segmentul său, o motorizare electrică simplă și fiabilă și o autonomie rezonabilă. Sub liniile care evocă universul crossover, Dacia Spring se dezvăluie ca un vehicul de oraș polivalent și practic.
Mobilitatea electrică începe să facă parte treptat din viața noastră cotidiană. Pionier în domeniul mobilității electrice, Groupe Renault a dobândit o experiență de zece ani, unică în lume. În Europa, una din cinci mașini electrice este concepută de Groupe Renault. Peste 30 000 de salariați ai companiei sunt pregătiți pentru specificul mobilității electrice.
Abordând acest domeniu, Dacia rămâne fidelă filozofiei sale, oferind un vehicul contemporan care răspunde nevoilor reale ale clienților. Spring este un automobil de oraș spațios, robust, disponibil la un preț imbatabil.
Comenzile pentru noul model Dacia Spring vor fi preluate începând din primăvara anului 2021. Oferta comercială va cuprinde două nivele de echipare pentru varianta destinată publicului larg iar costul bateriei va fi inclus în prețul de achiziție.
« Marca Dacia a fost întotdeauna preocupată să răspundă nevoilor reale ale clienților. Suntem cunoscuți în industria auto pentru revoluțiile pe care le-am creat, începând cu Logan și continuând cu Duster, primul SUV accesibil publicului larg. Astăzi asistăm la cea de-a treia revoluție a mărcii noastre iar numele său este Dacia Spring. Noul model va aborda trei piețe diferite: cea a mașinilor personale, cea a serviciilor de car sharing, care cuprinde numeroși operatori în toată Europa și în fine cea a transportului utilitar pe distanțe scurte, cu versiunea Cargo. Dacia Spring se va remarca fără îndoială ca soluția de mobilitate electrică accesibilă tuturor».
Primul model al mărcii Dacia din segmentul mini, Spring afișează un design inedit pentru o mașină electrică « convențională». Garda la sol înălțată, protecțiile de la nivelul pasajelor roților și barele de pavilion îi conferă un aspect de mini off-roader, ideal pentru a înfrunta jungla urbană.
Look inedit
Linia generală a mașinii se remarcă prin elemente specifice universului modelelor crossover – pasaje ale roților bine conturate, bare de pavilion, bare de protecție ranforsate în partea inferioară, scut de protecție în partea din spate și o gardă la sol supraînălțată (150 mm gol).
Capota motorului bombată și flancurile proeminente îi conferă modelului un aspect robust. Cu toate acestea, Spring aparține segmentului mini : dimensiunile sale sunt de numai 3,73 m lungime, 1,62 metri lățime (fără retrovizoare) și 1,51 m înălțime.
Identitate vizuală puternică
Spring nu trece neobservat în trafic. Partea sa frontală degajă o personalitate puternică datorită capotei proeminente, a barei de protecție generos dimensionate și a blocurilor optice înguste echipate cu LED, a căror linie orizontală este prelungită de ornamentele din partea superioară a calandrului. Element distinctiv pentru vehiculele electrice, calandrul modelului Spring nu este perforat. Cu un aspect modern, subliniat de elemente 3D, acesta include și trapa de acces pentru cablul de încărcare, a cărei deschidere se realizează din interiorul mașinii.
O nouă semnătură luminoasă
Blocurile optice spate beneficiază de noua semnătură luminoasă în formă de Y, specifică de acum modelelor Dacia.
Un «pack orange» surprinzător
Versiunea de lansare a modelului Spring se remarcă prin câteva detalii exterioare vopsite în portocaliu: carcasa oglinzilor retrovizoare, ornamentele situate în partea din spate a barelor de pavilion, conturul bandourilor de protecție laterale și ornamentele din partea superioară a calandrului sunt de culoare portocalie.
Roți «Flexwheel»
Capacele de roți ale modelului Spring au un aspect similar jantelor de aliaj. Acest lucru este posibil datorită tehnologiei Flexwheel: jantele din oțel sunt perforate pentru a permite instalarea unor capace cu aspect elegant. O soluție estetică și economică dacă este nevoie ca jantele să fie schimbate.
O linie dinamică și în partea din spate
Atributele inedite ale designului noului model Dacia se regăsesc și în aspectul părții din spate. În timp ce luneta ușor bombată, conturul rotunjit al blocurilor optice și liniile curbe ale marginilor hayonului sunt specifice mașinilor de oraș, bara de protecție robustă, completată în partea inferioară de un scut de culoare gri evocă universul modelelor crossover. Un artificiu stilistic de efect: două fante verticale având aspectul unor prize de aer, dispuse de o parte și de alta a barei de protecție, adăpostesc catadioptrii.
Un spațiu interior record
Dacia Spring oferă un spațiu interior surprinzător de mare și un portbagaj încăpător. Primitor și bine echipat, habitaclul poate găzdui în condiții confortabile patru adulți.
Un habitaclu încăpător
În pofida dimensiunilor sale exterioare reduse, Spring este suficient de încăpător pentru patru adulți. Pe locurile din spate, care beneficiază de un spațiu generos deasupra capului și de o distanță de la genunchi la spătarul scaunelor din față de 100 mm, își pot găsi loc fără probleme chiar și persoane cu talie peste medie.
Impresia de spațiu disponibil contribuie, de altfel, la confortul general resimțit la interior. Ocupanții locurilor din față au la dispoziție spații de depozitare la nivelul torpedoului, fețelor de portieră și la baza consolei centrale, care totalizează 23,1 L. Pasagerii din spate beneficiază de buzunare amplasate în spătarele scaunelor din față.
Un portbagaj încăpător pentru o mașină de oraș
Portbagajul dispune de cea mai mare capacitate de încărcare din segment : 300 de litri (fără a lua în calcul spațiul de sub portbagaj destinat roții de rezervă disponibile în opțiune). Această valoare se regăsește de obicei în fișa tehnică a unor modele din segmentul superior, subcompact. Bancheta spate este rabatabilă, oferind astfel la nevoie o capacitate de încărcare de circa 600 litri.
Un echipament generos
Modelul dispune, în serie sau opțional, de numeroase echipamente, printre care: direcția cu asistență variabilă 100% electrică, închiderea centralizată de la distanță, geamurile electrice, sistem de aer condiționat manual, sistem multimedia, reglaj electric al oglinzilor retrovizoare.
Între cadranele de bord este amplasat un ecran cu afișaj digital de 3,5” iar sistemul de recunoaștere vocală Google sau Apple poate fi activat la o simplă apăsare pe un buton de comandă amplasat pe volan.
Un interior primitor
Atât conturul ecranului central cât și cel al aeratoarelor beneficiază de ornamente de culoare albastră. Locul manetei schimbătorului de viteze este luat de un selector rotativ cromat, ușor de utilizat, cu 3 poziții: D (drive/mers înainte), N (neutral/punct mort) și R (return/marșarier).
O manevrare ușoară
Cu o rază de bracaj de numai 4,8 m, Spring se strecoară ușor în traficul din oraș. Sistemul de asistență la parcare, disponibil opțional, asigură manevrarea în siguranță datorită senzorilor cu ultrasunete amplasați pe bara de protecție spate și a unei camere de marșarier a cărei imagine este afișată pe ecranul sistemului multimedia cu linii de ghidare dinamice.
Un sistem multimedia intuitiv
Disponibil în opțiune, echipamentul multimedia Media Nav cuprinde un touch screen de 7”, sistem de navigație, radio DAB, conexiune Bluetooth, o priză USB și este compatibil Apple Carplay și Android Auto. Funcția de recunoaștere vocală (via smartphone) poate fi activată cu ajutorul unei comenzi amplasate pe volan.
O motorizare electrică simplă și fiabilă
Fidel filozofiei modelelor Dacia, Spring este un vehicul economic atât la achiziție cât și în utilizare. Disponibil la un preț imbatabil cu o autonomie de 225 km (conform normei WLTP), modelul îmbină polivalența, fiabilitatea și robustețea. Atribute care corespund perfect motorizării sale electrice.
O motorizare fiabilă
Motorul electric de 33 kW (echivalent cu 44 CP) este cuplat cu o baterie de 26,8 kWh. Această tehnologie beneficiază de toată experiența Groupe Renault în domeniu. O experiență de zece ani, unică în lume. Fiabil, robust și sigur, motorul asigură o accelerație liniară, o funcționare silențioasă și lipsită de vibrații. Spring are un cost de utilizare inferior celui al unui model echivalent cu motor termic întrucât atât costul energiei cât și cel de întreținere sunt mai mici.
O utilizare urbană și nu numai
Spring este o mașină electrică polivalentă, aflată în largul ei atât pe șoselele aglomerate din orașe, cât și pe drumurile de țară, datorită unei gărzi la sol supraînălțate și unui comportament rutier echilibrat. Motorizarea fiabilă, autonomia și confortul interior oferă posesorilor o mare libertate în utilizare.
O încărcare simplă
Spring oferă multiple posibilități de încărcare: la o priză standard de 220V, cu ajutorul unui cablu furnizat în serie, la un Wallbox (cu un cablu oferit opțional) sau la o bornă DC (opțional).
Durata de încărcare a bateriei Litiu-ion este de :
Mai puțin de o oră pentru o încărcare 80% la o bornă DC 30 kW
Mai puțin de 5 ore pentru o încărcare 100% la un Wallbox de 7,4 kW
Mai puțin de 8h30 pentru o încărcare 100% la un Wallbox de 3,7 kW
Mai puțin de 14 ore pentru o încărcare 100% la o priză standard de 2,3 kW
O aplicație practică
Aplicația gratuită MY Dacia, disponibilă pe smartphone, va permite afișarea în timp real a nivelului bateriei, a autonomiei restante în kilometri, activarea de la distanță a sistemului de climatizare pentru încălzirea sau răcorirea habitaclului și localizarea mașinii în timp real. Atunci când Spring este conectat la priză, aplicația permite afișarea informațiilor cu privire la nivelul de încărcare și activarea sau oprirea, la nevoie, a acesteia.
O întreținere simplă
Funcționând fără să aibă nevoie de ulei și cu un număr de piese în mișcare mult mai redus față de un motor termic (ceea ce duce, printre altele, la absența curelei de transmisie), motorul electric este fiabil și mai ieftin de întreținut decât un motor termic. Dacia Spring dispune de o garanție de 3 ani/100 000 km iar bateria sa este garantată 8 ani/120 000 km.
Un model de oraș polivalent și practic
Spring oferă un acces puțin costisitor la mobilitatea electrică. Datorită dimensiunilor sale compacte și autonomiei rezonabile, el asigură o polivalență în utilizare care le permite posesorilor să profite din plin de confortul și de plăcerea de a conduce un vehicul electric.
O autonomie rezonabilă
Ușor și compact, Spring dispune de o autonomie de 225 km conform ciclului WLTP și de 295 km conform ciclului WLTP City (care cuprinde doar partea urbană a ciclului omologat), ceea ce garantează o mare polivalență în utilizare nu doar în mediul urban, cât și în cel peri-urban.
În Europa, mașinile din segmentul A (clasa mini) parcurg zilnic în medie 31 km. Pornind de la această bază, Spring nu ar avea nevoie decât de o singură încărcare pe săptămână.
Autonomia poate fi extinsă cu aproape 10% prin acționarea butonului ECO de pe planșa de bord, care limitează puterea la 23 kW (în loc de 33 kW) și viteza maximă, la 100 km/h.
Plăcerea de a conduce un vehicul electric
Motorizarea electrică oferă numeroase avantaje în utilizare: un răspuns prompt la accelerații (cuplu de 125 Nm disponibil imediat), absența schimbărilor de viteze, funcționarea silențioasă și absența vibrațiilor. În plus, Spring nu emite nici substanțe poluante și nici CO2.
Libertatea de a circula
Motorizarea electrică oferă o libertate totală de circulație în centrul orașelor cu acces restricționat, chiar în perioade de vârf de poluare. În funcție de țară, vehiculele electrice beneficiază de stimulente fiscale sub formă de bonusuri la achiziție sau de scutiri de taxe. În multe orașe staționarea vehiculelor electrice este gratuită.
Dacia Spring beneficiază de numeroase echipamente de siguranță, printre care: limitator de viteză, ABS, ESP, repartitor electronic al forței de frânare, 6 airbag-uri, apel de urgență (buton SOS), aprindere automată a farurilor și frânare automată de urgență. Activ la viteze cuprinse între 7 și 125 km/h, sistemul detectează, datorită radarului frontal, distanța față de vehiculul aflat în față (atât la staționare, cât și în deplasare). În cazul în care este detectat un risc de coliziune, sistemul alertează șoferul atât vizual cât și acustic înainte de a amplifica performanța sistemului de frânare dacă șoferul frânează dar riscul rămâne prezent sau de a acționa automat frânele dacă șoferul nu apasă pedala.
Economii în utilizare
Spring este economic nu doar la achiziție. Costul său de utilizare (TCO sau Total Cost of Ownership) este mai scăzut decât cel al unui vehicul termic comparabil. Modelul oferă chiar cel mai redus TCO de pe piață (luând în calcul atât mașinile electrice cât și cele termice).
TCO este un indicator al costului total al deținerii unui vehicul. El este utilizat în principal de responsabilii de flote auto pentru optimizarea costurilor.
O ofertă perfectă pentru a răspunde noilor mobilități
Odată cu tranziția energetică și cu noile reglementări pe plan internațional, lumea se schimbă. Nevoile și soluțiile de mobilitate evoluează. Cu Spring, Dacia propune un răspuns pragmatic la nevoile contemporane de mobilitate durabilă accesibilă tuturor.
O versiune adaptată pentru serviciile de car sharing
În Europa, durata medie de utilizare a unui vehicul aflat în serviciu de car sharing este de 40 de minute, pentru o distanță parcursă de 8 kilometri. Dacia Spring corespunde perfect acestei utilizări: electric, simplu de utilizat, fiabil și robust. În plus, prețul său corespunde modelului economic al serviciilor de car sharing și așteptărilor clienților.
Pe baza experienței dobândite de ZITY, serviciul de car sharing dezvoltat de Groupe Renault și de compania spaniolă Ferrovial la Madrid și Paris, Dacia a dezvoltat o versiune specifică a modelului Spring pentru piața serviciilor de car sharing. Ea este pre-echipată pentru a permite instalarea unui sistem de geo-localizare sau pentru deschiderea ușilor cu ajutorul unui smartphone.
Disponibilă în culoarea albă și gri deschis, această versiune va fi propusă cu scaune din material TEP negru (imitație de piele rezistentă la uzură și la murdărie), aceeași culoare fiind utilizată pentru pragurile ușilor din față și pentru capota portbagajului, precum și pentru covorașele față și spate, mânerele de uși și carcasa oglinzilor retrovizoare. Versiunea va fi echipată cu roți Flexwheel de 14”. La interior, șoferul va dispune de toate informațiile oferite de compania de car sharing. În plus, va fi disponibil sistemul de navigație, precum și sistemele de asistență la staționare (camera de marșarier și senzori spate).
Groupe Renault și noile mobilități
În contextul noilor provocări legate de reducerea poluării și a traficului aglomerat din orașe, dar și al accesului la mobilitate, Groupe Renault este un partener important atât al companiilor cât și al instituțiilor publice. Oferta 100% electrică a Groupe Renault răspunde perfect evoluțiilor în materie de transport în orașe.
Mobilitatea electrică înseamnă 15 000 de mașini 100% electrice aflate în circulație în Europa; acest număr este în creștere accelerată.
Cu aproape 9 000 de vehicule ZOE și Twizy integrate în diferite operațiuni de car sharing, Groupe Renault este în prezent lider în privința numărului de mașini utilizate de serviciile de car sharing electric din Europa, fiind prezent în majoritatea capitalelor europene.
Ca operator :
În parteneriat cu Ferrovial, grup spaniol specializat în servicii și infrastructuri, Groupe Renault a lansat în 2017 la Madrid serviciul de car sharing ZITY. Acesta numără în prezent peste 360 000 de clienți activi. Până în vara anului 2020, acest serviciu de car sharing a fost extins în regiunea pariziană cu o flotă alcătuită din 500 de vehicule Renault ZOE. La numai trei luni de la lansare, serviciul dispune deja de peste 22 000 de utilizatori.
Ca partener al operatorilor de car sharing în douăzeci de orașe mari din Europa și America Latină : Green Mobility în șase orașe din Danemarca, în Suedia și în Belgia, Fetch la Amsterdam sau Totem Mobi care propune Renault Twizy în orașele Marsilia și Montpellier din Franța.
Versiunea utilitară Cargo
Destinată întreprinzătorilor și micilor comercianți, versiunea Spring Cargo este prevăzută cu un spațiu de încărcare în locul banchetei spate. Atât planșeul cât și pasajele roților din spate sunt acoperite cu material plastic, asigurând astfel o suprafață plană, rezistentă la uzură. În părțile laterale ale portbagajului sunt prevăzute patru inele de ancorare. Un grilaj metalic separă locurile din față de compartimentul de transport. Lungimea de încărcare a acestei versiuni specifice este de 1 033 mm, pentru un volum de 800 de litri și o sarcină utilă de 325 kilograme.
Disponibilă exclusiv în culoarea albă, Spring Cargo dispune de un echipament de serie care include sistemul de aer condiționat, radio (cu Bluetooth, priză USB și pre-echipare pentru un suport de telefon/smartphone), tapițerie din material textil, mânere de uși exterioare și carcase ale oglinzilor retrovizoare de culoare neagră și roți cu jante din oțel de 14 ”.
Caracteristici tehnice
Dimensiuni:
Lungime: 3 734 mm
Lățime: 1 622 mm (1 770 mm cu oglinzile retrovizoare)
Înălțime: 1 516 mm
Ampatament: 2 423 mm
Gardă la sol gol : 150 mm
Motor:
Motor electric 33 kW (44 CP)
Baterie : 26,8 kWh
Încărcare : AC până la 6,6 kW / DC până la 30 kW (opțional)
Autonomie : 225 km WLTP / 295 km WLTP City
Viteză maximă : 125 km/h