Social

FOTO. După 30 de ani de reparație, podul din Sagaidacul Nou, dat în exploatare

Administrația de Stat a Drumurilor anunță deschiderea procedurii de achiziție pentru lucrările de reparație a nodului rutier poziționat pe drumul public M3 Chișinău – Comrat – Giurgiulești – frontiera cu România, km 41,96.

Lucrările la acest pod au început în anii 1990-1991, conform proiectului elaborat de Institutul de Stat „Moldghiproavtodor”, însă nu au fost finalizate, astfel pe parcursul a circa 30 de ani circulaţia vehiculelor se desfăşoară pe o jumătate de cale a podului, a doua jumătate fiind închisă, transmite Știri.md.  

Odată cu darea în exploatare a sectorului de drum M3 (Porumbrei – Cimișlia), intensitatea traficului a crescut semnificativ, iar starea nesatisfăcătoare a podului de încrucișare de la km 41,96, influențează negativ asupra siguranței circulației rutiere și capacitatea lui portantă. Astfel, se impune reparatia capitală a acestuia, prin urmare asigurarea circulației rutiere în condiții de siguranță, confort și maximă fluență.

Astfel, în acest sens, ASD a demarat procedura achiziției, cu un cost estimativ de circa 51,212,32 milioane de lei fără TVA și un termen de execuție până la 31 decembrie 2024.

Obiectivul general al proiectului prevede reparația intersecției denivelate (inclusiv a podului de încrucișare) la km 41,96, unde se intersectează cu drumul de însemnătate regională G122 (km 0,00).

Podul are o suprastructură cu lungimea de circa 42 m, cu două deschideri de 21 de metri fiecare, susținute de grinzi simple rezemate.

Necesitatea reparației acestui pod care mai bine de trei decenii a fost neglijat. Podurile sunt veritabile opere de artă și au o importanță strategică crucială pentru orice țară. 

gallery images
gallery images
gallery images
gallery images
gallery images
gallery images
gallery images

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *