400 de km de căi ferate din Moldova, vor fi reabilitate de CFM în parteneriat cu specialiștii ucraineni
Peste 400 de km de căi ferate vor fi reabilitate de Î.S „Calea Ferată din Moldova” (CFM) în parteneriat cu specialiștii ucraineni de la „Ukrzaliznytsia”. Un Memorandum în acest sens a fost semnat pe 31 mai curent la Vinnița de către directorul CFM, Oleg Tofilat, și reprezentanții „Ukrzaliznytsia”, transmite Ziarul Național.
Costul total al proiectului se ridică la 71 de milioane de euro.
Astfel, potrivit CFM, va fi reabilitat Coridorul Feroviar Nord-Sud al R. Moldova: Vălcineț – Ocnița – Bălți – Ungheni – Călărași – Căinari.
Proiectul va fi realizat până la sfârșitul anului 2024 și, drept urmare, viteza și capacitatea trenurilor va fi sporită.
„Acesta este un pas important în fortificarea cooperării comerciale și economice dintre R. Moldova și Ucraina”, a menționat Oleg Tofilat.
Proiectul de reabilitare a tronsonului de cale ferată a fost elaborat de feroviarii moldoveni, în cadrul inițiativei „Solidarity Lanes”, care este susținut de Comisia Europeană și prevede dezvoltarea rutelor logistice alternative, precum și stimularea dezvoltării economice a R. Moldova și facilitarea transportului de mărfuri din Ucraina către Uniunea Europeană.
Proiectul va fi implementat cu suportul financiar al partenerilor externi.
Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și Comisia Europeană au aprobat deja un pachet financiar prin care UE va acorda un grant de investiții de 20 de milioane de euro, iar BERD va oferi guvernului R. Moldova 23 de milioane de euro.
În total, pachetul de finanțare constituie 71 de milioane de euro, iar 28 de milioane de euro vor fi investite din alte surse.
De asemenea, proiectul va contribui la securitatea alimentară, facilitând accesul mărfurilor ucrainene la cel mai mare port operabil din Marea Neagră, Constanța, precum și la porturile din România, R. Moldova și Ucraina, la Galați, Reni, Ismail și Giurgiulești.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!
Daca e cu ecartament mare foloseste doar Ucrainei. Si poate Rusiei fereasca-ne Domnu.
Daca R Moldova vrea in Europa ar trebui sa schimbe linia ferata ca si Ucraina de altfel.
Exista de pe vremea AustroUngariei o linie ferata de la Cernauti la Viena. Pe asta ar trebui sa se conecteze si R Moldova daca vrea comert cu Europa.