(Ghindești) Trenurile vor putea circula pe un pod modern construit din fondurile SUA
Aceasta va putea fi accesată chiar la sfârșitul zilei curente, când trenurile își vor urma orarul în regim normal deja pe podul modern.
Noul pod cu cale ferată de la Ghindești are o lungime de 77 de metri, lățime de 4,1 și înălțimea de 8,5 metri, iar calea ferată instalată are o lungime de circa 620 de metri. Podul recent construit are patru benzi de circulație, care asigură securitatea traficului rutier în zonă. Lucrările de instalare a noului aliniament de cale ferată au fost realizate de către consorțiul companiilor ONUR&SUMMA (Turcia) cu suportul ÎS ”Calea Ferată din Moldova”.
Noul pod îl va substitui pe cel vechi, care datează de la sfârșitul secolului 19 și care avea doar o singură bandă de circulație și o înălțime de circa 4 metri, ceea ce crea dificultăți pentru circulația transportului, în special a camioanelor de mare tonaj, devenind un ”punct negru” pe traseu, din cauza multiplelor accidente rutiere înregistrate în acest loc.
Bugetul total alocat construcției podului și instalării celor peste 620 de metri de cale ferată este de circa 2,4 milioane USD și face parte din proiectul de reabilitare a drumului Sărăteni-Soroca de 93 de km pentru care Guvernul SUA a oferit circa 100 de milioane USD.
Lucrările de instalare a căii ferate au fost urmărite direct de Ambasadorul SUA William Moser, însoțit de viceministrul transporturilor și infrastructurii drumurilor Boris Gherasim, directorul executiv al FPM Moldova Valentina Badrajan și oficialii ai Corporației Provocările Mileniului și a ÎS ”Calea Ferată din Moldova”.
Timpul.md via mca.gov.md
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!