Actualitate

Gustul deosebit al fructelor moldovenești i-a cucerit pe europeni

Moldova a prezentat și a expus mostre de mere și fructe uscate pe parcursul celor trei zile cât a durat evenimentul de la Berlin, în februarie curent. Moldova a prezentat produsele agriculturii de valoare înaltă sub sloganul „Un gust deosebit” și a fost reprezentată de către fermieri, grupuri de producători, asociații de producere și autorități.
 Producătorii moldoveni au stabilit peste 150 de contacte productive cu cumpărători de produse proaspete, importatori și reprezentanți ai rețelelor de supermarket, atât din UE, cât și din CSI. Zece comercianți și cumpărători străini, care și-au exprimat interesul față de fructele și legumele moldovenești, vor vizita R. Moldova în perioada sezonului de producere care vine.


În cadrul unei întruniri post-eveniment la Chișinău, participanții moldoveni au convenit să-și coordoneze activitățile cu scopul de a ”prinde” cele mai recente inovații în producerea de fructe proaspete și de a îmbunătăți calitatea acestora pentru a se conforma cu cerințele stringente europene. Ei au solicitat în cadrul proiectului Competitivitatea Agricolă și Dezvoltarea Întreprinderilor să continue programul de instruire privind producerea fructelor și tehnicile de marketing și să mențină susținerea pentru participarea Moldovei la expoziții internaționale. „Noi trebuie să păstrăm o influență puternică în Rusia, să începem vânzări în România și alte țări vecine, și să ne gândim cum să accesăm piețele scandinave și baltice în viitorul apropiat,” a declarat unul dintre participanți fiind întrebat ce strategie de marketing va aplica mai departe. S-a menționat, de asemenea, că diversificarea pieței este necesară și pentru că Federația Rusă, acum fiind cel mai mare consumator de fructe moldovenești, este în căutare de livrări alternative de produse proaspete, iar Polonia a devenit deja vânzătorul nr.1 de mere în Rusia.

A.C. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *