Honda Motor își creşte cheltuielile pentru cercetare şi dezvoltare, în special pentru a avansa pe segmentul hibrid
Honda Motor va creşte cheltuielile pentru cercetare şi dezvoltare în actualul an financiar cu aproape un sfert, pentru a-şi spori avantajul competitiv în segmentul vehiculelor hibride şi alte vehicule electrificate, prognozând o creştere cu 2,8% a profitului operaţional pentru anul 2024/25, transmite Reuters, potrivit news.ro.
Al doilea cel mai mare producător de automobile din Japonia a anunţat o răscumpărare de acţiuni în valoare de până la 300 de miliarde de yeni (1,93 miliarde de dolari), după ce a depăşit estimările analiştilor privind câştigurile din trimestrul patru, ajutat de creşterea puternică a vânzărilor în Statele Unite, care a compensat scăderea în China.
Un yen japonez mai slab şi vânzările solide de modele hibride au contribuit, de asemenea, la profitul Honda.
Compania estimează că profitul operaţional pe întregul an va creşte la 1.420 miliarde de yeni, comparativ cu o estimare medie a profitului de 1.390 miliarde de yeni, într-un sondaj de 22 de analişti realizat de LSEG.
Honda, care este un producător întârziat în privinţa adoptării vehiculelor pur electrice, care funcţionează doar cu o baterie, intenţionează să cheltuie 1.190 miliarde de yeni pentru cercetare şi dezvoltare în acest an, în creştere cu 23% faţă de anul precedent.
”Planul nostru actual este să creăm un mediu care să ne permită să producem 2 milioane de modele hibride într-un an, până în 2030, şi ne-am planificat strategia de afaceri ţinând cont de investiţiile necesare”, a declarat directorul general Toshihiro Mibe.
Profitul operaţional pentru cele trei luni până la 31 martie
Profitul operaţional pentru cele trei luni până la 31 martie a crescut de peste şase ori faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, la 305,6 miliarde de yeni, cu mult peste media de 248,3 miliarde de yeni aşteptată de nouă analişti.
Producătorii se concentrează mai mult pe vehiculele hibride
Producătorii de maşini se concentrează mai mult pe vehiculele hibride, deoarece vânzările de vehicule complet electrice dezamăgesc.
Hyundai Motor, din Coreea de Sud, a declarat miercuri că intenţionează să folosească investiţiile deja pregătite pentru Statele Unite pentru a produce vehicule hibride la fabrica sa de vehicule electrice de acolo.
Mibe, de la Honda, a spus că vede ”progrese bune” în discuţiile în curs cu rivalul Nissan Motor cu privire la un posibil parteneriat pentru a colabora la producerea de componente EV şi că speră să ofere informaţii în viitorul apropiat.
Pentru perioada ianuarie-martie, Honda a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 17% pe cea mai mare piaţă a sa din străinătate, SUA, la aproximativ 378.000 de vehicule.
Cu toate acestea, vânzările sale în China au scăzut cu peste 6%, până la aproximativ 207.000 de vehicule.
În China, cea mai mare piaţă auto din lume, Honda se numără printre mărcile de maşini japoneze care au avut dificultăţi împotriva rivalilor locali mai ageri şi mai rapizi, care au atras şoferii chinezi cu vehicule electrice încărcate cu tehnologi,dDar cu preţuri mai mici.
Compania a declarat luna trecută că intenţionează să construiască o bază de producţie de vehicule electrice în Ontario, Canada, şi să lanseze şase modele de vehicule electrice cu marca Ye în China, până în 2027.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!