EconomieExterne

Inditex extinde brandul cu preţuri mici Lefties, pentru a contracara rivalul chinez Shein

Inditex, proprietarul Zara, cea mai mare companie de modă listată la bursă din lume, în funcţie de vânzări, îşi extinde brandul cu preţuri mici Lefties, axat pe generaţia Z, pentru a contracara rivalul Shein, fondat în China. Creşterea rapidă a Shein, o piaţă online fără magazine fizice, pune presiune pe retaileri precum Inditex şi H&M din Suedia, pentru a găsi modalităţi de a răspunde la preţurile mici ale acestuia.

Zara a devenit mai puţin competitivă de când Inditex a început să majoreze preţurile la marca sa de bază pentru a proteja marjele de profit de inflaţie şi ca parte a unei reorientări către clienţi mai de lux. Dar compania spaniolă îşi dezvoltă în linişte mărcile mai accesibile. Expansiunea Lefties, care vinde blugi de 17,99 de euro, rochii pentru doar 7,99 de euro şi genţi de mână de 5,99 de euro, este o parte cheie a acestei strategii.

Lefties, care a debutat ca un outlet pentru Zara, are acum magazine în 17 ţări, inclusiv Egipt, Mexic, România, Arabia Saudită, Turcia şi Emiratele Arabe Unite. Creşterea sa arată că Inditex îşi doreşte p prezenţă la nivelul inferior al pieţei, chiar dacă a sporit cu succes profiturile Zara, care este mult mai mare decât Lefties în ceea ce priveşte vânzările şi numărul de magazine.

Lefties este în creştere pe piaţa de origine din Spania, precum şi în Portugalia, într-un moment în care mulţi consumatori fac tranzacţii în scădere, iar preţurile scăzute ale Shein pun presiune asupra rivalilor. În Spania, unde Lefties are 25 de magazine conform site-ului său web, a crescut de la aproximativ 3,5 milioane de clienţi în 2019 la 5 milioane de clienţi în 2023, ceea ce plasează marca chiar în urma Shein, cu 5,2 milioane, pe baza estimărilor firmei de cercetare de piaţă Kantar.

Prezenţa Lefties pe mai multe pieţe emergente sugerează că este o modalitate pentru Inditex de a servi cumpărătorii care ar putea fi mai puţin dispuşi să se bucure de Zara, a declarat Swetha Ramachandran, un manager de portofoliu la Artemis Fund Managers din Londra, al cărei fond investeşte în Inditex. Impactul Shein asupra pieţei fast fashion şi modul în care Inditex poate concura cel mai bine împotriva acesteia sunt teme care continuă să apară în întâlnirile cu managementul Inditex, a adăugat Ramachandran.

Shein este cel mai mare retailer de fast fashion din lume, cu o cotă de piaţă estimată la 18%, potrivit Coresight Research. Pe Instagram şi TikTok, Lefties foloseşte strategii similare cu Shein, prezentând micro-influeceri în majoritatea postărilor sale – în contrast cu estetica de înaltă modă a marketingului de social media al Zara. Lefties este încă inclusă la Zara în rapoartele financiare ale Inditex, ceea ce înseamnă că rezultatele sale nu sunt publice. Inditex nu a răspuns la întrebările Reuters despre vânzările şi strategia Lefties. Compania a spus că brandul oferă propriile sale colecţii pentru femei, bărbaţi şi copii de mai bine de două decenii.


Ioana Crețu

Ioana Crețu este o jurnalistă specializată în politică, economie și relații internaționale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *