Jurnaliștii au învățat să interpreteze corect datele statistice
În cadrul evenimentului speakerul Dumitru Slonovschi, director general Magenta Consulting și specialist în marketing strategic și cercetări de marketing a discutat despre tipurile de cercetări și date statistice, indiciile unui studiu realizat corect: marja de eroare, eșantion, nivel de încredere, metodologia studiilor, studii de caz – interpretarea datelor, modalități eficiente de căutare, analiză, înțelegerea datelor statistice și includerea acestora în materialele statistice.
,,Scopul nostru a fost să diseminăm informații metodologice despre cercetări și să ajutăm jurnaliștii să interpreteze corect datele statistice, și să atragă atenție la acele date care nu neapărat sunt vizibile la prima vedere. Astfel, dorim să promovăm metodele de cercetare să le facem cât mai clare și înțelese”, a declarat directorul general Magenta Consulting Dumitru Slonovschi.
La eveniment au participat jurnaliști de la diferite instituții media și participanți din alte domenii care lucrează cu datele statistice și cercetările.
,,Training-ul a fost util pentru că au fost prezentate toate etapele unei cercetări sociologice, respectiv ne-au explicat ce înseamnă cercetare cantitativă și calitativă, pentru ca noi, în calitate de jurnaliști să înțelegem diferențele astea și ca ulterior să le putem utiliza într-un material jurnalistic”, a afirmat participanta Straton Cristina reporter Diez.
Parascovia Rogate jurnalistă la platforma on-line E-Sănătate.md a participat pentru a afla cum să interpreteze corect datele statistic. ,În munca mea sunt responsabilă de datele statistice și îmi doresc ca informațiile acumulate să mă ajute cumva în interpretarea datelor. Am aflat despre cum să faci o cercetare, cum să faci un interviu în cadrul unei cercetări, de fapt, toate acestea pot fi atribuite și unui reporter”, ne spune participanta.
Timpul.md
Daria Rusu (stagiară)
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!