IT&C

La 10 iulie 2009 se creeaza Biroul de Audit al Tirajelor din Moldova

La 10 iulie 2009 la Chisinau se va desfasura Adunarea Generala de constituire a Biroului de Audit al Tirajelor din Moldova (BATM) – o organizatie creata de catre industria de publicitate din Republica Moldova si care va avea drept scop oferirea de informatii media ce vor deveni un standard in tranzactiile de publicitate din tara.

BATM va fi o organizatie non-profit, transparenta si echidistanta, care va furniza cifre credibile despre tirajele presei din Republica Moldova. BATM este deschis tuturor organizatiilor media – indiferent de limba, continutul editorial si orientarea politica a publicatiilor editate de acestea -, clientilor de publicitate si agentiilor de publicitate.

Pentru crearea BATM, in noiembrie 2008 s-a format un Grup de Initiativa (GI) care, in prezent, numara 37 de membri (vedeti lista mai jos). La 10 iulie 2009, GI va organiza Adunarea Generala de constituire a Biroului de Audit al Tirajelor din Moldova. In cadrul acestui eveniment, membrii-fondatori – editorii de presa, organizatiile media, companiile de difuzare a presei, agentiile de publicitate si clientii de publicate – vor crea si ulterior vor inregistra la organele competente prima, in Republica Moldova, institutie ce va verifica independent si obiectiv tirajul diverselor produse media. Totodata, participantii la Adunare vor analiza si aproba Statutul BATM, planul de actiune si bugetul, vor alege organele de conducere ale organizatiei.

Decizia de a desfasura Adunarea Generala de constituire a BATM a fost luata in urma ultimei vizite de consultanta la Chisinau a dlui Liviu Burlacu, director executiv „Matesz” (BAT din Ungaria) si consultant in cadrul proiectului „Sporirea capacitatilor institutiilor relevante pentru crearea Biroului de Audit al Tirajelor”. Pe durata acestei vizite, desfasurata in perioada 19-22 mai, expertul impreuna cu membrii Grupului de Initiativa au analizat proiectul de Statut, au clarificat etapele pre si post creare BATM, au discutat despre cheltuielile aferente fondarii si functionarii BATM, precum si despre modalitatile de minimalizare a costurilor de creare/functionare a BATM. Inca odata s-a accentuat faptul ca bugetul BATM va fi format din cotizatiile de membru, respectiv, cu cat mai multi membri vor fi in Birou, cu atat mai mica va fi cotizatia.

Membrii Grupului de Initiativa invita in continuare toate firmele care functioneaza pe piata de publicitate din Republica Moldova si care agreeaza ideea unui Birou de Audit al tirajelor sa adere la GI sau, direct, la BATM. Statutul, lista documentelor necesare pentru a deveni membru fondator al BATM, Declaratia de membru fondator pot fi gasite pe pagina web a Centrului Independent de Jurnalism (CIJ) din Chisinau: http://www.ijc.md/index.php?option=com_content&task=view&id=447&Itemid=1

Proiectul „Sporirea capacitatilor institutiilor relevante in vederea crearii Biroului de Audit al Tirajelor in Moldova” este implementat de CIJ, cu sprijinul Fundatiei Eurasia, Reprezentanta din Moldova, cu resurse financiare din partea Agentiei Statelor Unite pentru Dezvoltare (USAID) si ale Ministerului de Externe al Olandei. CIJ nu face parte din Grupul de Initiativa si nu intentioneaza sa participe ca membru-fondator in crearea BATM. Pentru informatii suplimentare va rugam s-o contactati pe Irina Iurcisin, coordonatoarea din cadrul CIJ a proiectului (iurcisin@ijc.md, tel. (022)21.36.52, GSM 069.53.09.11, str. Sciusev, 53, Chisinau MD 2012).

Lista firmelor din Grupul de Initiativa pentru crearea Biroului de Audit al Tirajelor din Moldova:

Editori de presa:
1. PP Makler SRL
2. Komsomolskaia Pravda Basarabia SRL
3. IM Media Reserve SRL (Antenna)
4. PRI Spros i Predlojenie SRL (SP)
5. Asociatia Presei Independente
6. Ziarul de Garda SRL
7. PP Timpul de dimineata
8. IP saptamanala Florile Dalbe
9. PP Observatorul de Nord SRL
10. PP Cuvantul SRL
11. Jurnal de Chisinau SRL
12. PP Unghiul SRL
13. SC Megan-TV SA
14. New Media Group
15. Centrul de Investigatii Jurnalistice
16. PP Vremea Remonta SRL
17. PPI Cuvantul Liber II
18. PP Business-Info SRL
19. Estorial SRL (Novii Dom)
20. PP Moldavschie Vedomosti SRL

Agentii de publicitate:
21. APROM Grup SRL
22. Patriot Studio SRL
23. Business-TV Media SRL (Agentia de Relatii Publice „Profile”)
24. Business Elita SRL
25. Indigo Ogilvy SRL
26. Asociatia Agentiilor de Publicitate din Moldova
27. Synergy Eur-Est SRL
28. Centrul de Business SRL (Cimislia)
29. MediaFocus SRL
30. Galartmedia SRL
31. Enreco Plus Advertising Agency

Clienti de publicitate:
32. Montajautomatica SA (Zikkurat)
33. Orange Moldova SA
34. Aproservice – X SRL (Xerox Moldova)
35. IM Sun Communications SRL
36. FPC Bioprotect SRL
37. SC Rumeon SRL
 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *