Licitațiile de lucrări pentru zece tronsoane de autostradă din România vor începe în noiembrie-decembrie
Dan Șova a menționat că termenul de depunere a ofertelor privind realizarea studiilor de fezabilitate pentru cele zece tronsoane este de 43 de zile. ‘O să le judecăm mai repede de 50 de zile și apoi vor avea patru luni de realizare. Cum se termină, le prezentăm la Comisia Europeană. Nu cred că vor fi probleme cu privire la admiterea lor și vom începe licitațiile de lucrări, sper eu, undeva în noiembrie — decembrie anul acesta’, a declarat ministrul Transporturilor.
Șova a mai spus că în următoarele două-trei săptămâni vor fi publicate pe SEAP și anunțurile privind realizarea studiilor de fezabilitate a restului de până la 1.795 de kilometri de autostradă.
Ministrul a declarat că își menține cu toată convingerea o afirmație mai veche, potrivit căreia până prin 2020 România va avea peste 2.400 de kilometri de autostradă, deoarece este un program foarte simplu de urmărit, și din punct de vedere al finanțării, și din punct de vedere al programării. ‘Cei 995 de kilometri fac parte dintr-un memorandum care a fost votat în Guvern acum o lună privind strategia de absorbție a fondurilor europene pe fond de coeziune pentru rețea principală de autostrăzi 2007—2013 și 2014—2020’, a menționat Șova.
El a spus că în total e vorba de 1.795 de kilometri, care vor fi realizați numai cu bani europeni, respectiv din Fondul de Coeziune rămas pe 2007-2013 (1,281 miliarde), Fondul de Coeziune 2014 — 2020 (3,5 miiliarde de euro), Fondul de Dezvoltare Regională 2014-2020 (1,6 miliarde de euro) și 650 de milioane de euro pe facilitatea de conectare europeană, la care se adaugă contribuția României, care poate varia între 15 și 30%.
Ministerul Transporturilor a anunțat, joi, într-un comunicat de presă, publicarea în SEAP a Anunțurilor de Participare în vederea realizării Studiilor de Fezabilitate pentru zece tronsoane de autostradă, în lungime totală de 995 kilometri, a căror valoare totală se ridică la aproape 53 de milioane de euro.
Potrivit sursei citate, cele zece tronsoane de autostradă sunt parte integrantă din Memorandumurile aprobate de către Guvern cu tema ‘Strategia de absorbție a fondurilor europene nerambursabile aferente construcțiilor de autostrăzi în România având ca sursa de finanțare Fondul de Coeziune si Fondul European de Dezvoltare Regională din cadrul POIM 2014 — 2020’.
Tronsoanele de autostradă avute în vedere sunt: Craiova-Calafat (83 km), Ploiești-Buzău (75 km), Buzău-Focșani (n.red. – face parte din traseul autostrăzii Chișinău – București) (67 km), București-Alexandria (85 km), Bacău-Pașcani (95 km), Brașov-Bacău (170 km), Focșani-Bacău (120 km), Pașcani-Siret (100 km), Alexandria-Craiova (140 km) și București-Giurgiu (60 km).
Valoarea totală a acestor tronsoane se ridică la 52.957.035 euro, iar termenul-limită pentru depunerea ofertelor este 17 iunie 2014.
Ministerul Transporturilor precizează că, în prezent, sunt în curs de finalizare și publicare documentațiile de licitație pentru revizuirea Studiilor de Fezabilitate pentru celelalte șapte tronsoane de autostradă incluse in Memorandumurile aprobate de Guvernul României, care reprezintă aproximativ 580 de kilometri.
agerpres.ro