Sănătate

Luptăm cu sedentarismul la birou. Cum să alegem corect poziția șezutului

Șezutul îndelungat pe scaun creează un risc mai mare de a dezvolta anumite probleme de sănătate, precum diabet, boli cardiovasculare și cancer. Statul mult timp pe scaun poate duce, de asemenea, la apariția unor dureri de spate, de gât sau de cap nu tocmai plăcute.

Este foarte important să menținem poziția corectă în timp ce stăm pe scaun.

De-a lungul coloanei vertebrale exista 4 curbe ce formează un „S”. Persoanele cu o postura bună mențin această formă care este optimă pentru spate. Însă, daca stați prea mult pe scaun este dificil să păstrați postura corectă.

Există câteva reguli care trebuie respectate atunci când stăm:
– picioarele trebuie să stea lipite de podea;
– scaunele cu cinci picioare sunt mai bune decât cele cu patru, pentru o stabilitate mai mare;
– șoldurile ar trebui să fie la același nivel sau mai sus decât genunchii;
– stați rezemați complet de spătarul scaunului.

Chiar dacă aceste reguli sunt respectate, nu adoptați o poziție statica prea mult, pentru ca pot fi afectați mușchii. Cheia pentru a reduce durerea de spate cauzată de statul pe scaun este mișcarea.

Medicii ne sugerează pentru a combate efectele negative ale sedentarismului este suficient să depunem un minim de efort zilnic. O scurta plimbare, de două minute, în fiecare oră poate inversa efectele negative pe care statul în fata calculatorului le are asupra stării generale de sănătate.

Recomandările specialiștilor, referitoare la activitatea fizica, sfătuiesc adulții să facă cel puțin trei ore de exerciții fizice în fiecare săptămână.

„Exercițiile fizice sunt minunate, dar realitatea este că dacă vorbim de activitate fizica, posibilitatea ca fiecare persoana să o facă în adevăratul sens al cuvântului este limitată. Studiul nostru sugerează că și schimbările mici pot avea un impact mare”, spune autorul studiului, Tom Greene.

Timpul.md


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.