Made in Moldova
Și răspundea că probabil doar pe soțiile oligarhilor moldoveni care pleacă în capitala franceză la cumpărături. Nu știu dacă e adevărată afirmația polonezului, dar cunosc mulți prieteni care „se îmbracă” peste hotare. Nu departe. Chiar în România vecină, unde nu prea sunt piețe pline de țoale și chinezării de la kilometrul șapte din Odesa. Lansarea campaniei de susținere a producătorilor locali de vestimentație mi se pare, prin urmare, o idee inspirată. În promovarea hainelor autohtone de calitate s-au implicat deja unele vedete din capitală, rămâne doar ca cineva să le urmeze exemplul. Întrebarea e câți o vor face. Pentru că e greu să învingi scepticismul cumpărătorilor cu bani, iar cei cu venituri modeste coboară direct la Piața Centrală unde găsești de toate și la preț acceptabil. Ar fi bine ca producătorii locali să nu se limiteze doar la o singură campanie, ci să se facă auziți și văzuți mai insistent cu produse bune și cu promovare care ar depăși hotarele Chișinăului.