Mai PUȚINE acte pentru lansarea unei afacerii în comerț
Potrivit documentului elaborat de Ministerul Economiei, va fi redus numărul actelor permisive pentru lansarea afacerii în comerț și sunt prevăzute reguli clare în vânzările promoționale. Strategia se referă nu doar la domeniul de comercializare a bunurilor/mărfurilor, dar şi cel al serviciilor: reparaţii, închirieri, curăţare, spălare, alimentaţie publică, cazare, voiaj, etc.
Documentul prevede, în special, crearea locurilor de muncă pentru locuitorii din sate prin intermediul reţelei comerciale – puncte de colectare a produselor agricole, de procesare a acestora (mica industrie), unităţi (ateliere) de prestare a serviciilor aferente comerţului.
Conform estimărilor, aplicarea Strategiei va genera creșterea vânzărilor cu amănuntul cu circa 5-10% anual și micşorarea dezechilibrului infrastructurii comerciale între localităţile urbane şi cele rurale cu 10 – 15%. De asemenea, documentul prevede extinderea reţelei comerciale cu circa 500 de unităţi anual, creşterea ponderii comerţului modern în totalul de vânzări cu amănuntul pe ţară până la 45%, sporirea ponderii comerţului la distanţă în totalul de vânzări cu amănuntul cu circa 2-3 % anual.
Potrivit Ministerului Economiei, strategia va fi realizată în două etape: 2014-2016 și 2017-2020. Mai întâi va fi îmbunătățit cadrul juridic şi instituţional, estimate resursele de mărfuri şi reţelele comerciale şi evaluate competenţele profesionale ale angajaților din comerţ. Cea de-a doua etapă include acţiuni de îmbunătăţire a infrastructurii comerciale şi modernizare a modelelor de distribuţie a produselor/ serviciilor.
Strategia de dezvoltare a comerţului interior pentru anii 2014-2020 o puteți vedea mai jos.
sursa: trm.md
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!