ActualitateEconomie

McDonald’s are probleme economice mari în țările musulmane

CEO-ul McDonald’s, Chris Kempczinski, a declarat luni că războiul din Gaza a avut un efect „descurajant” asupra vânzărilor în țările din Orientul Mijlociu și în alte țări cu majoritate musulmană, precum Malaezia și Indonezia, relatează Al Jazeera. „Atâta timp cât acest conflict, acest război, va avea loc… nu ne așteptăm să vedem nicio îmbunătățire semnificativă în acest sens”, a spus Kempczinski într-o conferință. „Este o tragedie umană, ceea ce se întâmplă și cred că asta cântărește mărcile ca ale noastre.”
De la ce a început? Creșterea vânzărilor pentru divizia lanțului de fast-food pentru Orientul Mijlociu, China și India în perioada octombrie-decembrie a atins 0,7% – cu mult sub așteptările pieței de 5,5%. Depresia vine după ce clienții din țările musulmane au cerut boicotarea McDonald’s, ca răspuns la faptul că francizatul său israelian a donat mii de mese gratuite armatei israeliene.

În urma anunțului făcut de McDonald’s Israel, francizele din Arabia Saudită, Oman, Kuweit, Emiratele Arabe Unite, Iordania, Egipt, Bahrain și Turcia s-au distanțat de donații și au promis colectiv milioane de dolari în ajutor palestinienilor din Gaza. În timp ce McDonald’s din Chicago este cunoscut ca unul dintre cele mai emblematice mărci din SUA, majoritatea restaurantelor sale din întreaga lume sunt deținute și administrate la nivel local.

Kempczinski a declarat luna trecută că războiul și „dezinformarea asociată” au un efect „semnificativ” asupra afacerilor din regiune. McDonald’s se numără printre o serie de mărci occidentale care au fost lovite de boicoturi din cauza sprijinului lor perceput pentru Israel. Probleme și la Starbucks Săptămâna trecută, lanțul de cafenele Starbucks și-a redus previziunile anuale de vânzări, invocând o scădere a afacerilor în Orientul Mijlociu. McDonald’s a înregistrat rezultate relativ puternice în general în țările musulmane, vânzările globale crescând cu 3,4%, comparativ cu 8,8% în trimestrul precedent. „Rămânem încrezători în reziliența afacerii noastre pe fondul provocărilor macro care vor persista în 2024”, a spus Kempczinski.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Ioana Crețu

Ioana Crețu este o jurnalistă specializată în politică, economie și relații internaționale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *