Actualitate

Ministerul Tehnologiei promite implementarea serviciului 112 chiar din acest an

Pachetul include Hotărârea de Guvern cu privire la aprobarea creării Instituţiei publice ,,Serviciul naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112"; Conceptul tehnic al sistemului informaţional automatizat al Serviciului; Programul naţional de implementare al Serviciului și Regulamentul Comitetului interdepartamental pentru asigurarea interacţiunii dintre Serviciul 112 şi serviciile de urgenţă specializate.

Ministrul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, Vasile Botnari, prezentând proiectele, a declarat că utilizarea numărului unic european 112 va asigura organizarea eficientă a serviciilor de urgență pe întreg teritoriul țării, după principiul „ghişeului unic".

"Experiența arată că pentru acordarea eficientă a ajutorului în situaţiile de urgență, într-un număr mare din cazuri, este necesară implicarea a două sau mai multe servicii. Apelarea numărului 112 va permite alertarea şi implicarea simultană a tuturor serviciilor de urgenţă necesare, dar și creşterea operativităţii reacţionării. Totodată, datorită opțiunii de geolocație a apelului, timpul de chestionare a persoanei va fi redus la 15-25 de secunde, ce este foarte important în situațiile excepționale și de urgență, când pentru salvarea vieții unui om contează fiecare clipă. În același timp, implementarea proiectului va permite reducerea considerabilă a cantităţii apelurilor false şi abuzive", a argumentat Vasile Botnari.

Serviciul 112 va fi organizat ca o structură aparte, cu statut de instituţie publică și va funcționa în baza alocaţiilor din bugetul de stat, mijloacele extrabugetare și din fondurile donatorilor.

Întreg procesul de creare a Serviciului va fi divizat în câteva proiecte, care vor fi realizate în paralel. Potrivit ministrului TIC, obiectivul de bază este ca Serviciului 112 să înceapă să funcționeze, etapizat, deja din anul acesta, iar în decurs de doi ani, sistemul să fie dat în exploatare integral. Astfel, implementarea noului serviciu va demara deja în zilele următoare.

Conform Programului de implementare a serviciului, în al II-lea trimestru al anului 2016 urmează să fie petrecute licitaţiile de achiziționare a mijloacelor tehnice și a produselor de program necesare pentru funcționarea sistemului informațional. Concomitent, vor fi selectate locaţiile pentru sediile Serviciului 112, vor fi organizate şi efectuate lucrări de amenajare și selectare a personalului.

Crearea Serviciului de Urgență 112 este o prevedere a Acordului de Asociere cu Uniunea Europeană. Prin apelarea gratuită a unui singur număr 112, 24 din 24 ore vor putea fi accesate patru servicii: de poliţie, pompieri, asistenţă medicală de urgenţă şi serviciul gaze.

sursa: timpul.md

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *