Moldova are o STRATEGIE de dezvoltare a TURISMULUI până în anul 2020
Priorităţile de bază ale strategiei au fost expuse astăzi de directorul general al agenţiei turismului, Nicolae Platon, într-o conferinţă de presă, informează MOLDPRES.
Potrivit lui Platon, scopul strategiei este dezvoltarea turismului intern şi receptor. Pentru aceasta, în prima etapă, care prevede perioada 2014–2016, au fost trasate 20 de priorităţi specifice. Acestea prevăd certificarea a 20 de rute turistice deja elaborate, crearea a două spoturi turistice care vor fi promovate la expoziţii şi la posturi TV internaţionale, identificarea unei zone turistice pilot, crearea unei zone de agrement şi a 32 de popasuri turistice ş. a.
Conform estimărilor agenţiei, bugetul necesar pentru implementarea Strategiei se estimează la 167 de milioane de lei, iar volumul încasărilor din activitatea turistică în următorii şase ani va constitui aproape un miliard de lei, depăşind de şase ori investiţiile.
În prezent, destinaţiile turistice de bază sînt cele vini-viticole, de afaceri şi religioase. În primele şase luni ale anului curent, ţara noastră a fost vizitată de 5,4 mii de turişti.
Strategia de dezvoltare a turismului urmează să fie aprobată de Parlament.
TIMPUL.MD via MOLDPRES