Moldovenii renunță la televizor pentru Internet
În acelaşi timp, veniturile pe acest segment de piaţă au sporit cu circa 2,6% şi au totalizat peste 124,3 milioane de lei, transmite IPN cu referire la datele Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI).
La 1 octombrie 2013, rata de penetrare a serviciului TV contra cost la 100 de locuitori era de 7,85%. Din totalul de 279,5 mii de abonaţi 74,5% sunt conectaţi la reţele TV prin cablu, 21% în baza tehnologiei IP TV, 2,7% – prin reţele satelit (DTH) şi 1,8% – prin reţele MMDS.
Potrivit ANRCETI, tendinţa de reducere a abonaţilor la televiziunea contra costa este cauzată de migrarea abonaţilor televiziunii prin cablu la alte
platforme de recepţie a programelor, în particular la internetul în bandă largă.
Numărul abonaţilor la serviciul TV furnizat prin tehnologia IP a crescut cu 25% (11,9 mii) şi a totalizat 58,7 mii de persoane, iar al abonaţilor prin cablu TV digital cu 6,6% (3 mii) şi a însumat 48,9 mii.
În perioada de raport, pe piaţa serviciului TV contra cost au activat 102 de furnizori.
Sursa: IPN