Afaceri

Nici reducerile de preţuri nu măresc numărul cumpărătorilor

Comercianţii magazinelor din capitală, în luna februarie şi martie, au pus la bătaie mărfuri cu preţuri mai mici, reducerile începând de la 20 până la 70 la sută pentru toate articolele. Totuşi, comparativ cu anul trecut, potrivit unor reprezentanţi ai magazinelor comerciale, anul acesta sunt mai puţini cumpărători, iar vânzările la îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii au scăzut substanţial – cu circa 50 la sută.

„Am început perioada de reduceri de la 20 la 70 procente, dar continuăm să avem şi alte valuri de reduceri. De obicei, clienţii sunt atraşi de reduceri şi acum avem mai mulţi cumpărători, dar dacă vom compara cu anul trecut, de data aceasta se simte scăderea vânzarilor, chiar dacă am anunţat reduceri esenţiale. Anul acesta, oamenii nu-şi mai permit să cumpere decât ceea ce intră în strictul lor necesar, adică linia basic – cămăşi, pantaloni, pulovere şi nimic mai mult”, a afirmat Irina Cerga, managerul unui magazin din centrul capitalei.

Olga, vânzătoare-consultant la un alt magazin cu articole de îmbrăcăminte, susţine că, pe lângă reducerile la stocurile de iarnă, în anul acesta şi colecţiile noi beneficiază de micşorări substanţiale de preţuri. „Ca să atragem cât mai mulţi cumpărători, administraţia magazinului nostru a decis să anunţe o perioadă de reduceri şi la colecţiile noi, deoarece a scăzut numărul de clienţi”, conchide Olga.

De partea cealaltă a baricadei, există şi reprezentanţii unor magazine de brand, care spun că, în timpul perioadei de reduceri, vânzările cresc semnificativ şi că anul acesta nu au simţit lipsa cumpărătorilor, pentru că au clienţii lor permanenţi. 
„Clienţii noştri ajung să cunoască mai bine decât noi preţurile la haine şi nu rezistă în faţa ispitei de a-şi cumpăra o haină frumoasă, la un preţ avantajos”, a spus Aliona Madan, administratoarea unui magazin de brand.

Mulţi cumpărători, însă, susţin că sunt sceptici în faţa reducerilor de sezon la magazinele din Chişinău, chiar dacă anul acesta au cunoscut din timp începutul şi sfârşitul perioadei de reduceri şi a celei promoţionale, care au fost intens promovate. Cristina Popovschi, o tânără împătimită de cumpărături ce ţin de vestimentaţie, încălţăminte şi accesorii, afirmă că nu prea crede în reducerile de la noi, deoarece cunoaşte cum se fac adevăratele reduceri în Europa. „În plus, mie nu-mi plac hainele care sunt cu reducere de preţ, pentru că ele au mărimi prea mari sau foarte mici. Efectiv, dacă prinzi primele zile de reduceri, te mai poţi alege cu nişte articole bune, pe urmă, însă, nu mai ai ce alege. Totuşi, mi-am cumpărat o geantă şi o rochie, cu o reducere de 30 la sută, şi, respectiv, 20 la sută”, a spus Cristina Popovschi. 
Conform afirmaţiilor reprezentanţilor magazinelor de obiecte vestimentare şi încălţăminte din Chişinău, perioada de reduceri se va încheia la mijlocul acestei luni.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *