Noul serviciu de raportare a listelor de evidenţă e-CNAM, disponibil în versiune online
Implementarea lui este un prim-pas făcut de către CNAM pentru realizarea obiectivului Guvern fără hârtie şi permite înlocuirea procedurilor manuale cu cele automatizate în obținerea și procesarea formularelor de raport. Astfel, acesta simplifică procesul de depunere a formularelor, reduce numărul de erori, sporeşte calitatea și veridicitatea datelor și economiseşte resursele instituţionale.
Mai mult, serviciul poate fi activat prin intermediul mijloacelor de protecție criptografică a informației, adică semnătura digitală. Aceasta poate fi obţinută la unul dintre operatorii de telefonie mobilă din ţară sau prin cartelă eliberată de la Centrul de Telecomunicaţii Speciale.
Drept urmare, după obţinerea semnăturii digitale, persoanele responsabile de expedierea formularelor pot accesa site-ul www.raportare.md ori www.servicii.gov.md pentru înregistrarea pe portal şi validarea dreptului de reprezentare în sistemul e-CNAM.
De menționat că procedura de înregistrare şi validare a dreptului de raportare va fi realizată doar o singură dată, după care, acesta va fi disponibil 24 de ore din 24.
Timpul.md (S.T.)
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!