Cultură

O marca postala cu Fryderyk Chopin

Anul 2010 a fost declarat de catre UNESCO anul lui Chopin. Cu acest prilej, ieri, Ministerul Tehnologiilor Informationale si Comunicatiilor (MTIC), in comun cu „Posta Moldovei”, au lansata o noua marca postala – „Fryderyk Chopin. Pianist si compozitor. 200 de ani de la nastere”. Marca fost emisa la initiativa Uniunii Polonezilor din Moldova, intr-un tiraj de 50 de mii de exemplare, avand o valoare nominala de 5,4 lei. Presedintele Uniunii Polonezilor, Vasile Kazimirovici, a multumit MTIC pentru receptivitate si a mentionand ca „marca postala este cartea de vizita a unei tari, iar imaginile selectate pentru marci vorbesc lumii despre valorile culturale ale poporului”.

Pentru autorul marcii, pictorul Vitalie Pogolsa, satisfactia a insemnat mai mult decat efortul depus. „Muzica lui Chopin a fost creata pentru curtile europene, dar, in egala masura, a fost raspandita si intre populatia simpla. In acest context, este o muzica democrata, care a supravietuit timpului”, a spus Vitalie Pogolsa. Odata cu marca postala „Fryderyk Chopin”, „Posta Moldovei” a oferit si un plic special pentru prima zi a lansarii.

Emiterea marcilor nu este o problema in RM. Contra unui pret de 95-165 de lei, oricine, in mod legal, poate deveni posesorul unei marci personalizate. Pretul se stabileste in functie de numarul de fotografii si de calitatea hartiei pe care e tiparita, iar valoarea nominala a acesteia este de patru lei. Anterior, „Posta Moldovei” a avut initiativa de a pune in circulatie o marca cu chipul ex-presedintelui Vladimir Voronin, care a costat doar… trei lei.

Ilinca Zara,
stagiara la TIMPUL
 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *