Cultură

O marca postala cu Fryderyk Chopin

Anul 2010 a fost declarat de catre UNESCO anul lui Chopin. Cu acest prilej, ieri, Ministerul Tehnologiilor Informationale si Comunicatiilor (MTIC), in comun cu „Posta Moldovei”, au lansata o noua marca postala – „Fryderyk Chopin. Pianist si compozitor. 200 de ani de la nastere”. Marca fost emisa la initiativa Uniunii Polonezilor din Moldova, intr-un tiraj de 50 de mii de exemplare, avand o valoare nominala de 5,4 lei. Presedintele Uniunii Polonezilor, Vasile Kazimirovici, a multumit MTIC pentru receptivitate si a mentionand ca „marca postala este cartea de vizita a unei tari, iar imaginile selectate pentru marci vorbesc lumii despre valorile culturale ale poporului”.

Pentru autorul marcii, pictorul Vitalie Pogolsa, satisfactia a insemnat mai mult decat efortul depus. „Muzica lui Chopin a fost creata pentru curtile europene, dar, in egala masura, a fost raspandita si intre populatia simpla. In acest context, este o muzica democrata, care a supravietuit timpului”, a spus Vitalie Pogolsa. Odata cu marca postala „Fryderyk Chopin”, „Posta Moldovei” a oferit si un plic special pentru prima zi a lansarii.

Emiterea marcilor nu este o problema in RM. Contra unui pret de 95-165 de lei, oricine, in mod legal, poate deveni posesorul unei marci personalizate. Pretul se stabileste in functie de numarul de fotografii si de calitatea hartiei pe care e tiparita, iar valoarea nominala a acesteia este de patru lei. Anterior, „Posta Moldovei” a avut initiativa de a pune in circulatie o marca cu chipul ex-presedintelui Vladimir Voronin, care a costat doar… trei lei.

Ilinca Zara,
stagiara la TIMPUL
 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *