O parte din ACCIDENTELE rutiere sunt cauzate de situația rea a DRUMURILOR din țară
Mai mult chiar, o bună parte din accidentele rutiere sunt cauzate de aceeaşi situaţie rea a drumurilor din ţară. De această părere este Vladimir Florea, copreşedinte-coordonator la Uniunea Transportatorilor şi Drumarilor (UTD) şi prim-vicepreşedintele Confederaţiei Naţionale a Patronatului din Moldova, scrie IPN.
Vladimir Florea susţine că de când s-a schimbat conducerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, în sfârşit, pot fi rezolvate problemele cu care se confruntă transportatorii de 5-6 ani. El a spus că acum are o viziune clară cum autorităţile intenţionează să rezolve problemele din domeniu, deoarece a fost elaborat conceptul Politicii modificărilor şi reformării ramurii de transport.
Afacerile legate de transport sunt unele dintre cele mai profitabile în Moldova. Vladimir Florea a remarcat că în acest domeniu este proporţia de 50 la 50 a transportatorilor legali şi cei ilegali. Potrivit datelor UTD, bugetul de stat este prejudiciat lunar cu circa 300 milioane de lei.
Liderul Uniunii Transportatorilor şi Drumarilor spune că, în primul rând, trebuie ameliorată situaţia negativă legată de transportul pasagerilor, deoarece în acest domeniu trebuie majorate tarifele. Vladimir Florea remarcă faptul că tarifele la transportul de pasageri nu s-au majorat din 2008, pe când preţul la combustibil a crescut. Autorităţile deja au aprobat ca de la 1 noiembrie să se majoreze cu 10 bani de kilometru. Reprezentanţii patronatului în transporturi au propus ca majorarea să se facă în 2 tranşe – 10 bani în toamnă şi 10 bani în primăvară ca să nu fie un şoc prea mare pentru populaţie.
Vladimir Florea susţine că în noul Cod al transporturilor rutiere, care a fost aprobat în prima lectură de Parlament, sunt prevăzute reglementări pentru protejarea transportatorilor legali. El spune că transportatorii care activează ilegal se folosesc de infrastructura publică fără a achita impozite şi taxe, iar aceasta măreşte povara fiscală asupra celor care activează legal.
Liderul Uniunii Transportatorilor şi Drumarilor a remarcat că şi drumurile nu sunt reparate conştiincios, iar pentru aceasta ar trebui ca societatea civilă să se unească într-o organizaţie, care să fie susţinută din Fondul rutier, şi care să examineze cum sunt efectuate lucrările de reparare şi construcţie a drumurilor.
Confederaţia Naţională a Patronatului din Moldova organizează la 12 noiembrie Forumul oamenilor de afaceri unde vor fi expuse constrângerile majore cu care se confruntă businessmanii din Moldova. Infrastructura proastă este semnalată ca o constrângere majoră de către o bună parte din oamenii de afaceri moldoveni.
TIMPUL.MD via IPN.MD
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!