ActualitateExterne

Perplexity testează reclame sub formă de „întrebări sponsorizate” în Statele Unite

Perplexity experimentează introducerea de reclame sub formă de „întrebări sponsorizate” în SUA, scrie TechCrunch.

Motorul de căutare bazat pe inteligență artificială Perplexity a anunțat că va începe să testeze afișarea reclamelor pe platformă, începând cu această săptămână, în Statele Unite. Reclamele vor fi prezentate sub formă de „întrebări sponsorizate”, plasate în lateralul răspunsurilor generate de AI și etichetate clar ca fiind sponsorizate, informează Mediafax.

Dintre parteneri fac parte Indeed, Whole Foods, Universal McCann și PMG. Prin aceste anunțuri, Perplexity urmărește să genereze venituri suplimentare pentru a sprijini partenerii editoriali, explicând că abonamentele utilizatorilor nu sunt suficiente pentru a susține un astfel de program pe termen lung.

Perplexity îi asigură pe utilizatori că răspunsurile pentru „întrebările sponsorizate” vor fi create de AI-ul său, fără intervenția brandurilor care finanțează întrebările respective. Compania a mai spus, de asemenea, că datele personale ale utilizatorilor nu vor fi accesibile pentru advertiseri.

Strategia de monetizare contrastează cu decizia OpenAI, care a optat să nu introducă reclame în funcția de căutare AI, ChatGPT Search. Totuși, Google a adoptat o abordare similară, integrând reclame în funcția AI Overviews pentru căutările făcute de pe telefonul mobil, în SUA.


Adrian Popa

Adrian Popa a urmat mai multe programe de formare academică în țară și străinătate, are pregătire în domeniile științe politice, relații internaționale și studii de securitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *