Politicienii care vor folosi ONLINE-ul și ZIARUL ar putea câștiga alegerile
Afirmația aparține fondatorului „Granat” și consultantul în comunicare online, Artur Gurău, care a vorbit într-un interviu pentru tribuna.md despre cât de eficient sau ineficient folosesc internetul politicienii moldoveni.
În opinia expertului în comunicare, prin campania în mediul online, Maia Sandu, care practic nu a avut partid, structuri în teritoriu, televiziune, buget, într-o perioadă extrem de scurtă a devenit politicianul nr. 1 pe Facebook. El mai evidențiază un aspect – nu e posibil de promovat tot pe social media, fiindcă aici contează foarte mult ca politicianul să fie plăcut și primit de oameni. „Dacă politicianul este acceptat social, capătă un element de viralitate, iar dacă aceasta nu este plăcut – nu crește atât de mult. De exemplu, Vladimir Plahotniuc sau Igor Dodon – ei investesc foarte mulți bani în promovare și anume în publicitate plătită, însă oricum ei nu reușesc să treacă de anumite praguri. Un alt exemplu ar fi Renato Usatîi, care are acea parte de acceptare socială și investiție suplimentară, astfel una pe alta se completează”, susține Artur Gurău.
Totodată, specialistul menționează că ținând cont de situația medie din țară, la momentul actual mai are rost ca un politician să se axeze pe TV. În primul rând pentru că acesta este scump și de cele mai multe ori este văzut promovând interesele cuiva. El este sigur că având un buget foarte compact pe online, poți să obții rezultate extraordinare și poți crește doar în câteva luni.
„În viitoarea campanie electorală internetul va juca cel mai important rol, mai important ca tv-ul. În primul rând pentru că este un fel de liberalizare a pieței de atenție, deja piața de atenție nu va fi concentrată pe Chișinău, dar va fi distribuită pe întreg teritoriul Republicii Moldova. Mie îmi este interesant cum vor avea loc dezbaterile în viitoarea campanie electorală, nu mi se pare rezonabil să faci aceste dezbateri doar pentru Căușeni la Televiziunea Publică. Noi vorbim despre un raion și o televiziunea cu audiență națională. Pe de altă parte, trebuie să oferi timp de emisie pentru acești candidați. Acest fapt va contribui și mai rapid la creşterea importanței online-ului, pentru că doar online-ul îți permite să-ți construiești campania pe o singură circumscripție. De fapt, combinația de succes pentru viitoarele alegeri va fi online-ul și ziarul”, afirmă Artur Gurău.
TIMPUL.MD
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!