Atitudini

Popa în şcoală?

Astfel, în TIMPUL din 14 mai 2010, U. Calistru, profesoară la Gimnaziul Moşeni, Râşcani, afirmă că „cea mai mare înţelepciune a omului este frica de Dumnezeu”. Dar eu mă întreb: oare instinctul fricii să fie cea mai mare înţelepciune a omului? Concluzia colegei mele conform căreia suntem o „naţiune creştină” şi am putea obţine salvarea prin revenire la valorile creştine este o afirmaţie bazată pe imaginaţie şi nu poate fi un argument istoric convingător. Ori, încă în secolul al XVIII-lea, filosoful german I. Kant susţinea că progresul omului este împiedicat de dependenţa sa politică şi de religie. „Îndrăzniţi să cunoaşteţi!”, „Aveţi curajul să faceţi uz de propria inteligenţă!”, îndemna el. Un alt filosof, P. Holbach, afirma că religia este o „sursă de dezbinare, absurdităţi şi crime”. Să nu uităm că bisericile şi sectele au devastat Europa, au pus la cale masacre şi au cerut rezistenţă religioasă sau revoluţii, au încercat să-i excomunice sau să-i detroneze pe monarhi.

În SUA şi în Franţa religia nu este obiect de studiu în şcoală, iar în majoritatea şcolilor europene sunt predate doar cursuri opţionale de educaţie morală şi religioasă.

În Constituţia RM este clar scris cu privire la caracterul laic al învăţământului în şcoală, iar Declaraţia Universală a Drepturilor Omului proclamă libertatea conştiinţei. Este necesar să fie respectate întocmai aceste documente.

Nu este nevoie să fie combinată religia cu politica imperială a unei anumite ţări, a unor organizaţii religioase, a unor indivizi care cer introducerea religiei în şcoală. Să nu rătăcim în timp şi în spaţiu!

F. Ciobanu,
eminent al învăţământului public,
s. Popeasca, r-l Ştefan-Vodă

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *