CSI / Rusia

(PRESA GERMANĂ) Exista „doar pietoni rapizi și pietoni morți!” Sau cum se conduce pe șoselele din Rusia

Către ora opt seară, traficul cotidian din Moscova este oprit. Lângă gara Yaroslavsky sunt parcate „aleatoriu” mai multe maşini decât cele care încearcă să treacă prin zona, îşi împărtăşeşte observaţiile jurnalistul german Jürgen Wolf.

„Parcurgerea a o sută de metri până la intersecţie îţi ia mai mult de o ora,” se minunează acesta.

În schimb, în blocajele de trafic tosi sunt egali: Lada şi Bentley trebuie să se târască umăr la umăr. Numai şoferii de taxi deţin magia care le permite să treacă mai repede decât oricine altcineva.

În cartiere, departe de străzile principale ale Moscovei, traficul devine mai fluent. Chiar şi la ora de vârf aici viteză de deplasare rămâne relativ bună, spune Jürgen Wolf. Acum există o mulţime de aplicaţii electronice, şi numai cu ajutorul lor şoferii pot depăşi pianjenisul străzilor cu sens unic.

Cu toate acestea, şoferii de autoturisme, autobuze şi camioane din Moscova pierd zilnic ore în şir în blocaje de trafic. Potrivit „indicelui de congestie al traficului” (TomTom), Moscova este liderul absolut într-un top care include 161 cele mai aglomerate rutier oraşe din lume. În plus, şoselele de centură ale Moscovei formează un fel de ”efect de groapă”, care împiedică liberă circulaţie a curenţilor de aer, respectiv aerisirea oraşului de gazele de eşapament, subliniază Focus.

După ce ai ieşit din Moscova, şoselele sunt lăsate pradă celui mai pur darwinism: ”elită are întotdeauna prioritate”. Gradul de elitism este reflectat de marca maşinii. Cu cât e „mai luxoasă maşină, cu atât mai puţin i se aplică regulile de circulaţie”. O Lada ponosită trebuie să se ferească obligatoriu dacă în spate sau lateral a apărut un strălucitor şi combativ Porsche Cayenne. Maşinile cu neoane încorporate în partea de jos a caroseriei se află în capul ”lanţului trofic”.

În ceea ce priveşte viteză, pe şoselele cu patru benzi din Rusia această este limita la de 90 de kilometri pe ora, dar majoritatea maşinilor se deplasează cu peste 140 km/ora. În mare, există doar două motive pentru care se încetineşte: radarul poliţiei şi trecerile peste calea ferată, explică autorul. Acesta din urmă au un aspect de şantier, şi nici şoferii ruşi nu riscă să le traverseze „cu vântul în plete”.

În schimb, trecerile pietonale sunt mai degrabă decorative şi cu caracter de recomandare, notează Focus. Potrivit unei zicale populare în Rusia, există „doar pietoni rapizi şi pietoni morţi”. De aceea, pentru cei care traversează stradă, această experienţă de multe ori se transformă într-o provocare a sorţii.

În 2013, număr de amenzi rutiere a crescut semnificativ în Rusia. Cea mai mare dintre ele este de aproape 1.500 de euro. Cu toate acestea, „majoritatea automobiliştilor ruşi fie încă nu au aflat despre nouă lege cu privire la contravenţiile administrative, fie pur şi simplu nu le pasă”, subliniază autorul. Potrivit lui, acest lucru se datorează unor cauze pe care le puteţi întâlni la fiecare sută de kilometri. „Cum poate un automobilist să respecte regulile de circulaţie, când poliţia rutieră nu impune niciun pic de respect?” – se întreabă jurnalistul.

Aproape fiecare rus îţi poate poveşti nenumărate păţanii cu poliţiştii corupţi – care nu se feresc să regizeze infracţiuni cum ar fi excesul de viteză şi apoi, rânjind, să pună în buzunar ”amendă” încasată. Cei care nu stau la volanul unui supercar occidental scump, sau nu au numere de Moscova, nu au nicio şansă să scape de aceste „taxe” atunci când călătoresc prin Rusia, scrie Focus.accident

Părerea şoferilor din Rusia despre regulile de circulaţie este reflectată de statistică: Rusia s-a clasat pe primul loc în Europa după numărul de decese în urmă accidentelor rutiere – la fiecare o sută de mii de locuitori se înregistrează 24 de decese datorate accidentelor rutiere. În fiecare an, în Rusia au loc aproape 43 de milioane de încălcări ale regulilor de circulaţie, peste 200 de mii de accidente, care au dus la moartea a 28 de mii de oameni şi 250 mii de răniţi.

Având în vedere că ruşii nu pun prea mare preţ pe regulile de circulaţie, automobiliştii se bazează pe echipamente tehnice mai mult că în alte părţi ale lumii. La fiecare câţiva kilometri ”ţipă” detectorul de radare, care te notifica distanţă până la următorul radar al poliţiei. Pe parbriz stă lipit un inregstrator video. Smartphon-ul îndeplineşte funcţiile de navigator şi informează şoferul despre blocajele de trafic. Şi în plus, în interioarele maşinilor adesea sunt atârnate tot felul de panglici şi insigne pe post de talisman.

În concluzie, pentru a conduce în Rusia, ai nevoie de noroc, nervi de oţel, reflexe bune şi o mulţime de gadgeturi pe post de asistenţi tehnici, rezumă Focus.

sursa: paginaderusia.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *