Actualitate

Procurorii despre accidentului A320: Copilotul german a prăbușit avionul intenționat

Totodată s-a exclus ipoteza ‘unui atentat terorist’, conform datelor disponibile neexistând indicii că acest copilot ar fi avut vreo legătură cu organizații teroriste.

Aceste informații au rezultat în urma ascultării înregistrărilor de pe cutia neagră ce stochează discuțiile din cabina de pilotaj. Potrivit procurorului francez Brice Robin, în primele 20 de minute ale înregistrării se aude ‘un schimb de replici amicale și chiar amuzante’ între pilot și copilot. Apoi, comandantul pregătește briefingul de dinaintea aterizării la Dusseldorf, în timp ce copilotul răspunde ‘laconic’. Ulterior, comandantul îi cere copilotului să preia comanda aparatului și se aude zgomotul unui scaun care este dat înapoi.

După ieșirea comandantului din cockpit, ‘copilotul a rămas singur la comenzi’ și, în mod ‘deliberat’, ‘a manipulat butoanele care acționează coborârea aparatului’, a mai spus procurorul Brice Robin în cadrul unei conferințe de presă. ‘Copilotul a refuzat să deschidă ușa pentru a-i permite comandantului să revină în cockpit’, chiar dacă acesta bătea în ușă ‘violent’, a spus el. Comandantul este auzit de mai multe ori cerând să i se deschidă ușa, dar copilotul nu răspunde, explică Brice Robin.

Acțiunea copilotului, ‘de naționalitate germană’ și ‘neînregistrat ca terorist’, ‘poate fi interpretată ca o dorință de a distruge avionul’, a precizat procurorul. ‘Nu există niciun motiv care să justifice împiedicarea comandantului să revină în cabina de pilotaj’, a insistat procurorul francez. Cu toate acestea, potrivit sursei citate, nu există motive ca incidentul să fie considerat unul terorist, cazul fiind tratat ca unul de omucidere involuntară.

Procurorul a evitat să folosească cuvântul ‘sinucidere’ pentru a descrie acțiunea copilotului. ‘Oamenii care se sinucid de obicei fac asta singuri… Nu numesc asta sinucidere’, a precizat el.

Pe de altă parte, publicația Le Monde a retras de pe pagina sa de internet informația, publicată inițial, că pilotul avionului a fost cel care s-a blocat în cockpit.

Potrivit justiției franceze, copilotul german este Andreas Lubitz și ar avea 28 de ani. El ar fi fost conștient înainte de impact. ‘Ritmul respirației lui era normal. Nu era respirația cuiva pe cale să comită un act. Nu a spus un cuvânt’, a spus procurorul francez.

Procurorul Robin a mai afirmat că pasagerii nu și-au dat seama că avionul se prăbușește ‘decât în ultimul moment’. ‘Putem auzi țipetele (pasagerilor — n.r.) cu doar câteva minute înainte de prăbușirea avionului’, a spus el.

Sursa: Timpul / Agerpres

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *