Actualitate

Putin a devenit persoana cu cea mai proastă reputaţie din istoria internetului

Din 24 februarie, când Putin a decis să invadeze Ucraina, s-au acumulat peste 12 milioane de ştiri negative, mii de tweet-uri şi înregistrări video critice care s-au ”viralizat” pe mai multe reţele sociale, etichete sau hashtag-uri şi numeroase campanii de marketing pentru vânzarea de tricouri sau obiecte prin care este exprimată respingerea faţă de invazia rusă şi faţă de Putin, potrivit Observatorului Spaniol de Internet, entitate privată creată în urmă cu 20 de ani şi care este specializată în analizarea tendinţelor şi fenomenelor care au legătură cu reţeaua de internet.

Datele difuzate miercuri de Observator au mai relevat că în ultimele săptămâni reţeaua de internet s-a făcut ecoul şi a devenit reflexia respingerii pe care o generează acest război. Totodată, datele au arătat că acest conflict a permis ca pe internet să-şi facă apariţia un nou tip de hateri, troli, justiţiari, mercenari ai războiului şi sabotori cibernetici.

Conflictul a provocat – potrivit Observatorului – o serie întreagă de milioane de opinii negative, adjective depreciative, tweet-uri incendiare şi a creat grupuri anti-Putin pe Facebook sau Telegram.

Unele dintre principalele motoare de căutare pe internet şi-au modificat anumite sugestii de căutare şi asociază acum numele lui Putin cu termeni precum "război", ”avere personală”, ”genocid în Ucraina” sau ”otrăvire”.

În plus, pe internet au proliferat bloguri care fac referire la prezumtiva corupţie a oligarhilor, la averea deţinută de Putin în străinătate, la amantele sale, la copiii pe care îi ţine în mare secret şi chiar la planurile de a-l elimina fizic pe şeful statului rus.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.