Economie

Reabilitarea drumului Chișinău-Ungheni a înghețat până la primăvară

Drumul național R1 care leagă traseul Chișinău-Ungheni, la fel, va fi în totalitate reparat în următorii doi ani. În luna august a.c., au început deja lucrările de reabilitare pe porțiunea Chișinău-Strășeni, care s-au stopat din anumite motive.
 
Compania azeră „Evrascon” a demarat lucrări pe porțiunea de drum Chișinău-Strășeni la sfârșitul lunii august. Atunci ei au promis că, până la sfârșitul anului 2014, compania va finisa carosabilul existent dintre mun. Chișinău și satul Vatra. Șoferii care circulă pe această porțiune de drum sunt nemulțumiți de tărăgănarea reparației drumului. „Timp de câteva luni se lucrează pe o porțiune atât de mică de drum, încât în acest răstimp s-ar fi putut repara tot drumul. E foarte mică distanța de la Chișinău până la Vatra. Noi ne bucurăm că în sfârșit o să avem drumuri bune, dar când le vom vedea?”, a spus un șofer care circulă zilnic pe această porțiune de drum.

În ziua de astăzi, lucrările de reabilitare a drumului nu sunt nici pe departe aproape de final. Doar pe o parte a drumului a fost frezat asfaltul și se pare că lucrările s-au oprit aici, din cauza unor momente tehnice. „Pe parcursul anului curent s-a prevăzut așternerea stratului de asfalt pe sectorul dintre Chișinău și intrarea în localitatea Vatra. La momentul când au fost executate lucrările de frezare a sistemului existent, s-a constatat că baza drumului are o capacitate slabă, ceea ce va duce la apariția gropilor.”, a declarat șeful Administrației de Stat a Drumurilor (ASD), Gheorghe Curmei, pentru TIMPUL. Totuși, în perioada august-octombrie, a fost elaborată o soluție nouă. Conform șefului ASD, în această perioadă compania a importat tot echipamentul. Lucrătorii mai au unele impedimente cu reglementările vamale, în ceea ce privește admiterea temporară a echipamentului.

Așadar, lucrările ar putea întârzia față de termenii stabiliți de contractul semnat în această primăvară dintre compania azeră și Ministerul Transporturilor. „Întârzieri nu pot să fie, noi îl vom da în exploatare la timp, așa cum este precizat în contact. Totuși, așa cum ne-au prins înghețurile, noi nu putem să continuăm mai departe procesul. Lucrările masive se vor relua în martie anul viitor”, ne-a spus reprezentantul companiei azere, Veaceslav Miron, manager executiv „Evrascon”.

Drumul pe porțiunea Chișinău-Vatra arată ca un adevărat șantier de construcții, jumătate din care este blocat din cauza lucrărilor de frezare. Astfel, circulația mașinilor are loc doar pe două benzi, din cele patru existente. Zilnic pe acolo circulă transportul care face legătura dintre capitală și alte orașe ale țării. Participanții la trafic fac naveta din Ungheni, Călărași, Strășeni și alte localități în Chișinău. Pentru a fi asigurată circulația rutieră în condiții de siguranță „pe parcursul următoarelor zile, în locurile unde au fost executate lucrări de frezare a carosabilului, va fi așternut asfalt temporar care să permită, pe parcursul iernii, desfășurarea circulației rutiere în condiții de siguranță”, a adăugat șeful Administrației de Stat a Drumurilor, Gheorghe Curmei, precizând că lucrările permanente se vor continua în aprilie.

Conform contractului, compania azeră va reabilita per total 39,6 kilometri de drum, de la km 6-24 (Chișinău-Strășeni) și 74-96. La fel, compania va repara podețele, trotuarele și accesul în curțile din localitățile Vatra și Strășeni. Valoarea contractului pentru acest segment de drum este de 23,1 milioane de euro. În iulie 2016, se preconizează încheierea lucrărilor de reabilitare a drumului și darea în exploatare a acestuia.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *